A Szaletly Étterem és a Club Tihany itallapjainak összehasonlítása

Ház Bálint Gergely (2024) A Szaletly Étterem és a Club Tihany itallapjainak összehasonlítása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of PROJEKTMUNKA_Ház Bálint Gergely.pdf] PDF
PROJEKTMUNKA_Ház Bálint Gergely.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Projektmunka_ért_Ház_Bálint.pdf] PDF
Projektmunka_ért_Ház_Bálint.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)

Absztrakt (kivonat)

Az itallap a vendéglátóhelyek egyik legfontosabb sarokköve. Egy jól megszerkesztett itallap érdemben befolyásolja a vállalkozás forgalmát, így erre különösen érdemes odafigyelni. A projektmunkám elején felvetett kérdésekre a szakirodalmakból a következő válaszokat kaptam. Kiderült, hogy az itallapon mindenféleképp szerepelnie kell alkoholmentes italoknak, továbbá, hogy az italoknak követniük kell a vendégek igényeit, valamint fontos, hogy illeszkedjenek az ételkínálathoz. Arra is fény derült, hogy az alkoholmentes italoknak fontos szerepe van a szervezetünk működésében, itt a vizet kell kiemelni, valamint üdítő hatásuk is kiemelhető. Az alkoholos italok esetében a fő pozitív hozadék az élvezeti értékük, természetesen a mértékletesség megemlítése nagyon fontos. A vizsgált itallapok tekintetében a következő válaszokat sikerült kapnom, elsőként Forgó Zsolt étteremvezetőtől. A Szaletly italkínálatának fontos része az alkoholmentes termékek széles vonulata, mivel a mai trendek ebbe az irányba mutatnak. Ezen belül is nagyon fontos részét képezi a választéknak a helyben készült italok köre, ugyanis ezek árrésszínvonala számottevően magasabb, mint társaiké. Ami az alkoholos italokat illeti, Zsolt kifejtette, hogy mivel a vendégkör elsősorban a borok fogyasztását részesíti előnyben, így ezek kínálata jóval meghaladja a sörökét vagy egyéb szeszes italokét. A következő fontos kérdés a vendégkör összetételére vonatkozott, mely esetében kiderült, hogy nagyon színes a Szaletly esetében. Zsolt állítása szerint rendszeresen frissítik az itallapot, idén nyárra is új koktélokat terveznek bevezetni. A Szaletly fő célja, hogy az itallap modern legyen, mely tükrözi az aktuális trendeket, ez által növeli a vállalkozás árbevételét. Az étteremvezető elmondása szerint ezek a célok megvalósulnak. A Club Tihanyról személyes tapasztalataim, valamint a feletteseimtől kapott információk alapján kaptam válaszokat. Az étteremvezető Kocsis Miklós idén nagyobb újításokat eszközölt az italok kínálatában, melynek célja ezek forgalmának növelése volt. Itt az ízesített fröccsöket kell kiemelni. Továbbá új borászatokkal is kezdeményezett együttműködést, melyet az étterem nyitásakor ismertetett a kollégákkal. Ennek célja szintén a forgalom növelése volt. Ebben a szállodában nagyon sok külföldi, főleg német vendég fordul meg, így az itteni vendégkör is igen színesnek mondható, de az talán kijelenthető, hogy a magasabb keresetűeket szólítja meg leginkább. Ami a korszerűséget illeti, idénre komoly előrelépéseket eszközölt ebben a vezetés. Az italok forgalmának növekedését illetően el tudom mondani, hogy sikerrel járt a szálloda, legalábbis a tavalyi év adatait figyelembe véve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: borok, elemzés, itallap, pálinka, sörök
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:09
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet