A HVMSZC Március 15. Középiskola és Kollégium kereskedelmi képzésének bevezetése, változása és fejlődése

Bedőné Veizer Gabriella (2024) A HVMSZC Március 15. Középiskola és Kollégium kereskedelmi képzésének bevezetése, változása és fejlődése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Bedőné Veizer Gabriella szakdolgozat 2024.04.28..pdf] PDF
Bedőné Veizer Gabriella szakdolgozat 2024.04.28..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (530kB)
[thumbnail of Bedőné Veizer Gabriella Farkas.pdf] PDF
Bedőné Veizer Gabriella Farkas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (338kB)
[thumbnail of Szakoktató  Bedőné 2024.pdf] PDF
Szakoktató Bedőné 2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (185kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a HVMSZC Március 15. Középiskola és Kollégium kereskedelmiképzésének bevezetését, változásait és fejlődését vizsgáltam. Az intézménytörténetének részletes feltárása mellett a Selypi medence és Lőrinci város történetével,valamint a Tornyai-Schossberger Kastély és a Tornyai család múltjával is foglalkoztam,hogy kontextust teremtsek a környező tényezők és az iskola fejlődése közöttikapcsolathoz.A kutatás során áttekintettem az iskola történetét, a szakképzések alakulását és aziskola igazgatóinak szerepét, valamint részt vettem az iskolát bemutató fórumokon,nyíltnapokon és pályaválasztási kiállításokon. A vizsgálatok eredményeként azintézmény által nyújtott lehetőségeket, mint például a felvételi interjú, karrier estek ésaz Európai Szakképzési Hét eseményeit is elemzés alá vettem, figyelembe véve aszemélyes információkat is.Az általam felvázolt kép alapján kijelöltem néhány olyan kompetenciát, amelyekkel atanulóknak rendelkezniük kell a sikere tanuláshoz és karrierépítéshez. Ezeketösszevetettem a SWOT-elemzés eredményeivel, hogy megérthessem az intézményerősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és fenyegetéseit a kereskedelmi szakképzésterén.Az interjúk elemzése során két kolléga véleményét is figyelembe vettem, hogy jobbanmegérthessem, hogyan vezették be és változott az iskola kereskedelmi képzése az éveksorán. Ezen információk alapján összefoglaltam az eredményeket és javaslatokattettem az intézmény tovább fejlesztésére és a kereskedelmi szakképzés profiljánakerősítésére.Az összegzésben kiemeltem a legfontosabb megállapításokat és javaslatokat, ésösszekacsoltam azokat, amely a kutatásom eredményeit és a személyestapasztalataimat tükrözi.Végül az összefoglalás áttekinti a szakdolgozat legfontosabb részleteit, megőrizve azegyéni hangvételemet és stílusomat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Szakoktató

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: felsőoktatás, gyakorlati oktatás, iskola, iskolarendszerű szakképzés, kereskedő képzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:09
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet