A Generatív MI modellek felhasználási szokásainak, következményeinek feltérképezése Magyarországon a ChatGPT-n keresztül

Nyikes Vencel (2024) A Generatív MI modellek felhasználási szokásainak, következményeinek feltérképezése Magyarországon a ChatGPT-n keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A Generatív MI modellek felhasználási szokásainak, következményeinek feltérképezése Magyarországon a ChatGPT-n keresztül.pdf] PDF
A Generatív MI modellek felhasználási szokásainak, következményeinek feltérképezése Magyarországon a ChatGPT-n keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyikes_Vencel_BA_KM_magyar.pdf] PDF
Nyikes_Vencel_BA_KM_magyar.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (356kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_ Nyikes_Vencel.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_ Nyikes_Vencel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (99kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom során a ChatGPT-n keresztül mutattam be a generatív MI modellekben rejlő lehetőségeket, veszélyeket. A kérdőíven keresztül betekintést nyerhettem a magyarországi állapotokra, mennyire ismerik, hogyan állnak hozzá, milyen felhasználási szokások vannak és milyen kilátások vannak az emberek fejében a generatív MI-vel kapcsolatban.Úgy érzem kutatásom egy napjaink igen fontos kérdéskörére épült, és ezáltal a jövőre nézve hasznos és tanulmányos információkkal szolgálhat mind vállalati, mind társadalmi szinten. A generatív MI modellek elterjedése, egy olyan trend, amit megállítani, drasztikusan korlátozni nem lehet. A legjobb, amit tehetünk, hogy időben felismerjük lehetőségeit és veszélyeit, hogy megfelelő felkészültséggel tudjunk reagálni a világban létrejövő változásokra. Eme gondolat értelmében íródott szakdolgozatom is, hogy ilyen tekintetben számomra is megérthetőbb legyen ez a terület, mivel relatíve hamar felfedeztem világformáló jellegét ennek a technológiának, és remélem másoknak is hasznos ismeretekkel tud szolgálni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: chatgpt, felhasználói szokások, generatív MI, kérdőíves felmérés, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:09
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet