A digitális bennszülöttek, azaz a Z generáció online fogyasztói magatartása

Gouaida Fatima (2024) A digitális bennszülöttek, azaz a Z generáció online fogyasztói magatartása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_gouaida_fatima_X3XZ94.pdf] PDF
szakdolgozat_gouaida_fatima_X3XZ94.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Gouaida Fatima BA KM magyar bírálati lap .pdf] PDF
Gouaida Fatima BA KM magyar bírálati lap .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (207kB)
[thumbnail of Gouaida Fatima  BÍRÁLATA.pdf] PDF
Gouaida Fatima BÍRÁLATA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)

Absztrakt (kivonat)

A mai digitálisan vezérelt világban a fogyasztói magatartás megértése kiemelkedő fontosságúvá vált a versenyképesség és a relevancia megőrzésére törekvő vállalkozások számára. A piacot alakító különböző demográfiai csoportok közül a Z generáció, amely a technológia és az internetes kapcsolódási lehetőségek által meghatározott korszakba született, az online fogyasztói magatartás jelentős szereplőjeként tűnik fel. A korábbi generációktól eltérően a Z generáció kapcsolata az online világgal nem csupán életük egyik aspektusa; ez identitásuk, kommunikációjuk és fogyasztási szokásaik szerves részét képezi. A nagyjából az 1990-es évek közepe és a 2000-es évek vége között született korosztály olyan környezetben nőtt fel, ahol az okostelefonok, a közösségi média és az e-kereskedelmi platformok mindenütt jelen vannak. Mivel nagykorúvá váltak és egyre nagyobb vásárlóerővel rendelkeznek, az online piacokra és trendekre gyakorolt befolyásuk tagadhatatlan. Ebben az összefüggésben a Z generáció online fogyasztói magatartásának feltárása nem csupán érdekesség, hanem stratégiai szükségszerűség a vállalkozások számára. A Z generáció viselkedése a digitális tartalomfogyasztási preferenciáktól kezdve az online vásárlási élményekkel kapcsolatos elvárásokig meghatározza az e-kereskedelem, a digitális marketing és a márkakapcsolati stratégiák irányát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Etikai Megfontolás, fogyasztói magatartás, márkaérték, márkahűség, technológia, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:08
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet