Babinka Lilla (2024) Nemzeti Kulturális Alap és a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő szervezeti kommunikációjának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakdolgozat Kész.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
KM FOSZK bírálati lap BL.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (429kB) |
Absztrakt (kivonat)
Összességében elmondható, hogy a kommunikáció áthatja a munkát és magánéletünket is. Minden területen nagy jelentőséggel bír a megfelelő kommunikációáramlás és csere. Munkahelyi viszonylatban az eredményes feladat ellátás elvégzéséhez is nélkülözhetetlen tényező. Vállalaton belüli kommunikáció során a kitűzött célok megvalósításához a legfontosabb elemek az érthetőség, pontosság, gyorsaság, a megértés képessége és igénye. Cégünk megosztott feladattípusai miatt a kommunikációáramlás két területre, a külső és belső kommunikációra bontható. Az információ átadására szolgáló két terület eltér egymástól, ezért különböző kommunikációs stratégiát alkalmaznak. A belső kommunikáció elemzése közben, arra a megállapításra jutottam, hogy a cégen belüli kommunikációnk egy jól működő stratégiát alkalmaz. Az elektronikus kommunikáció fejlődésének okán a személyes kapcsolattartás háttérbe szorult, ezért cégen belül is a leggyakrabban használt kommunikációs csatorna a telefon és az e-mail lett. Így hatékonyabbá vált az üzenetek gyorsabb közvetítése. Ezek a lehetőségek kihasználásával könnyebben elérhető a cég mindegyik alkalmazottja, így nem jelent akadályt az sem, hogy az esetleges munkatárssal más épületben vagy emeleten tartózkodunk. Osztályon belüli kommunikáció során is ezeket az eszközöket használjuk, viszont a közelség miatt szóbeli és személyes kapcsolattartásra is nyílik lehetőség. A kommunikációáramlást pozitívan befolyásolja az osztályon kialakult bizalmas viszony, amely nagymértékben elősegíti az információcserét és segíti a jó döntéshozatalt. Vezetőnk nyitottsága és segítőkész hozzáállása alakította ki ezt a bizalmas légkört. Ez alapvetően hozzájárul ahhoz is, hogy a vertikális tehát a felülről lefelé, illetve alulról felfelé irányuló kommunikáció is megfelelő hatékonysággal működik az osztályunkon. A bizalmas légkör miatt a kollégákkal is jó kapcsolat alakult ki az osztályon, ezáltal a horizontális tehát az egyenrangú alkalmazottak közötti információ átadás is gördülékenyen zajlik. Mindezek tudatában elmondható, hogy megfelelő hatékonysággal működik a belső kommunikációnk. A külső kommunikációról egyaránt elmondható, hogy célnak megfelelően működik, viszont a gyors elektronikai fejlődés miatt itt változtatásokra van szükség. A social média folyamatos jelenléte nagyban befolyásolja az emberek érdeklődését és figyelmét ezért van szükség a javaslatokban említett online felületek fejlesztésére, hogy azok érdekesek, átláthatóak, naprakészek, tömörek legyenek és gyorsan közöljék az információkat. Az online felületek miatt nincs lehetőségük a pályázóknak velünk a személyes kapcsolattartásra, csak az általunk meghirdetett előadások alkalmával, amiket a kollégiumi szakemberek segítségével hozunk létre. A pályázók így önállóan is, de akár telefonon, e-mailen vagy a pályázat benyújtására szolgáló Effektor rendszeren keresztül is fel tudják venni a kapcsolatot az illetékes munkatársakkal. Tapasztalataink alapján, ezeken a csatornákon keresztül megfelelően működik az információcsere. Levonhatjuk azt a következtetést, hogy mivel jól működik mind a külső mind a belső kommunikációja a szervezetnek, ezért a pályázóknak is egyszerűbb átlátni az egész pályázati folyamatot, és az esetlegesen felmerülő problémáikat a kollégákkal együttműködve, gördülékenyen és gyorsan meg tudjuk oldani.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | információáramlás, kommunikáció, kommunikációs eszközök, pályázati felhívás, szervezeti kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:08 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |