Fenntartható turizmus és turizmusfejlesztés, illetve a hazai fogyasztói preferenciák vizsgálata

Czébely Éva Ilona (2024) Fenntartható turizmus és turizmusfejlesztés, illetve a hazai fogyasztói preferenciák vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fenntartható turizmus és turizmusfejlesztés, illetve a hazai fogyasztói preferenciák vizsgálata.pdf] PDF
Fenntartható turizmus és turizmusfejlesztés, illetve a hazai fogyasztói preferenciák vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc HL.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc HL.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (149kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_Czébely Éva.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Czébely Éva.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a fenntartható turizmus témakörét, illetve a fenntarthatósággal kapcsolatos ágazati területeket járja körül, értékelve azokat az ösztönző rendszereket, stratégiákat, amelyek keretbe foglalják az említett tematikájú fejlesztéseket. Célja emellett, hogy felmérje a hazai fogyasztók preferenciáit, illetve a fenntartható turizmus iránt megvalósuló kereslet, értékelve, hogy milyen áldozatokat hajlandóak hozni ez utóbbi érdekében. Primer kutatásom során, kapott kvantitatív eredményekre kérdőíves felmérés által jutottam, melynek értékelése során három rögzített hipotézis került megerősítésre. A kutatásban kirajzolódott, hogy a hazai fogyasztók törekszenek a környezettudatos életmódra. Hazánkban a fenntartható turizmus anyagi, illetve ismereti hiányosságok miatt nem valósul meg mérhetően nagyobb nagyságrendben. Illetve részben teljesült a harmadik hipotézis, miszerint a hazai fogyasztók, utazásaik során nem tesznek a fenntarthatóságért. A szekunder kutatásom során kapott eredmények értékelése által ismertetem Magyarország helyzetét a 2023-ban tett törekvések felsorakoztatásával, áttekintem a fenntarthatóság és turizmus kapcsolódási pontjait a környezeti, gazdasági és társadalmi fenntarthatósági célok segítségével. A fenntartható turizmus fogyasztói igényekben eddig ismert megjelenésének és a különböző célcsoportok fenntarthatóságról való gondolkodásának leírása mellett, a fejlesztési stratégiában való szerepének kifejtésére kerül sor, kiemelve annak fontosságát a desztinációmenedzsmentben, illetve igazolva a negyedik hipotézist, miszerint a hazai turisztikai fejlesztéseiben megjelenik a fenntarthatóságra való törekvés. A szekunder kutatás eredményeinek összefoglalását egy turisztikai szakemberrel folytatott interjúbeszélgetés konklúziója egészíti ki.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Co2 kompenzáció, desztinációmenedzsment, ETIS Toolkit, fenntartható kereslet, fenntartható kínálat, fenntartható turizmus, fenntartható utazás, fogyasztó preferenciák, hazai fejlesztési stratégiák, NTS2030, SDG, zöld szállás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:08
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet