Czébely Éva Ilona (2024) Fenntartható turizmus és turizmusfejlesztés, illetve a hazai fogyasztói preferenciák vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Fenntartható turizmus és turizmusfejlesztés, illetve a hazai fogyasztói preferenciák vizsgálata.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc HL.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (149kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Czébely Éva.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (166kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a fenntartható turizmus témakörét, illetve a fenntarthatósággal kapcsolatos ágazati területeket járja körül, értékelve azokat az ösztönző rendszereket, stratégiákat, amelyek keretbe foglalják az említett tematikájú fejlesztéseket. Célja emellett, hogy felmérje a hazai fogyasztók preferenciáit, illetve a fenntartható turizmus iránt megvalósuló kereslet, értékelve, hogy milyen áldozatokat hajlandóak hozni ez utóbbi érdekében. Primer kutatásom során, kapott kvantitatív eredményekre kérdőíves felmérés által jutottam, melynek értékelése során három rögzített hipotézis került megerősítésre. A kutatásban kirajzolódott, hogy a hazai fogyasztók törekszenek a környezettudatos életmódra. Hazánkban a fenntartható turizmus anyagi, illetve ismereti hiányosságok miatt nem valósul meg mérhetően nagyobb nagyságrendben. Illetve részben teljesült a harmadik hipotézis, miszerint a hazai fogyasztók, utazásaik során nem tesznek a fenntarthatóságért. A szekunder kutatásom során kapott eredmények értékelése által ismertetem Magyarország helyzetét a 2023-ban tett törekvések felsorakoztatásával, áttekintem a fenntarthatóság és turizmus kapcsolódási pontjait a környezeti, gazdasági és társadalmi fenntarthatósági célok segítségével. A fenntartható turizmus fogyasztói igényekben eddig ismert megjelenésének és a különböző célcsoportok fenntarthatóságról való gondolkodásának leírása mellett, a fejlesztési stratégiában való szerepének kifejtésére kerül sor, kiemelve annak fontosságát a desztinációmenedzsmentben, illetve igazolva a negyedik hipotézist, miszerint a hazai turisztikai fejlesztéseiben megjelenik a fenntarthatóságra való törekvés. A szekunder kutatás eredményeinek összefoglalását egy turisztikai szakemberrel folytatott interjúbeszélgetés konklúziója egészíti ki.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Co2 kompenzáció, desztinációmenedzsment, ETIS Toolkit, fenntartható kereslet, fenntartható kínálat, fenntartható turizmus, fenntartható utazás, fogyasztó preferenciák, hazai fejlesztési stratégiák, NTS2030, SDG, zöld szállás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:08 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |