Halek Ádám (2024) Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Halek_Ádám_Kovács_A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (204kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Halek Ádám.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (294kB) |
Absztrakt (kivonat)
A globális üzleti életben a márkaépítési stratégiák dinamikája túlmutat a hagyományos piaci határokon, és mély befolyást gyakorol a fogyasztói magatartásra és felfogásra. A dolgozat két technológiai óriás, az Apple és a Samsung márkaépítési stratégiáinak és piaci pozícióinak összehasonlító elemzésére indul a magyar piac sajátos kontextusában. A magyarországi jelenléte a vállalatoknak ugyanis egyedülálló több szempontból is. A témaválasztás oka a gyermekkoromig visszamutató érdeklődés az okostelefon-piac iránt, illetve a fogyasztók motivációinak megértéséből fakadó motiváció. Ezentúl a bonyolult és sokrétű márkaépítési stratégiák boncolgatása kifejezetten érdekes számomra, különösen az Apple és a Samsung példája. A dolgozat elsődleges célja az Apple és a Samsung magyarországi branding stratégiáinak és piaci pozícióinak átfogó összehasonlító elemzése. Ennek a törekvésnek a központi eleme az a vágy, hogy megfejtsék a magyar fogyasztók lelkivilágát a márkahovatartozásukban, megértve a márka iránti elkötelezettségüket megalapozó motivációkat. Egy kiterjedt szakirodalmi áttekintésen keresztül alapozom meg a primer kutatást, amely olyan témákat foglal magában, mint a márkaelmélet, a márkastratégiák, a kommunikáció és a kötődés és különös hangsúlyt fektet a szeretetmárkák fogalmára. A kutatási módszertan kvalitatív és kvantitatív megközelítést is tartalmaz, beleértve az interjúkat és az online kérdőíveket. Hat kulcsfontosságú kutatási kérdés vezérli ezt a vizsgálatot, olyan szempontokat tárva fel, mint a márkákkal azonosított korosztályok, a márka és az érzelmek közötti összefüggések, a prémium márkaérzet, a márkaismertség és az ökoszisztéma erőssége. E vizsgálatok célja a márkaépítési stratégiák, a fogyasztói percepciók és a piaci dinamika bonyolult kölcsönhatásának tisztázása magyar viszonylatban. A dolgozat az Apple és a Samsung magyarországi márkaépítési stratégiáinak és piaci pozícióinak szövevényes elemeivel igyekszik értékes betekintést nyújtani a dinamikus technológiai környezetben a sikert elősegítő mechanizmusokba. Jelen tanulmány a fogyasztói motivációk és a márkaasszociációk árnyalt vizsgálatán keresztül kíván hozzájárulni a magyar piacon belüli márka-fogyasztó kapcsolatok mélyebb megértéséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Apple, branding, digitális technológia, márkaépítés, piaci pozíció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:08 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |