Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon

Halek Ádám (2024) Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon.pdf] PDF
Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon.pdf] PDF
Az Apple és a Samsung branding stratégiájának és piaci pozicionálásának komparatív elemzése a magyar piacon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Halek_Ádám_Kovács_A.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Halek_Ádám_Kovács_A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (204kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Halek Ádám.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Halek Ádám.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (294kB)

Absztrakt (kivonat)

A globális üzleti életben a márkaépítési stratégiák dinamikája túlmutat a hagyományos piaci határokon, és mély befolyást gyakorol a fogyasztói magatartásra és felfogásra. A dolgozat két technológiai óriás, az Apple és a Samsung márkaépítési stratégiáinak és piaci pozícióinak összehasonlító elemzésére indul a magyar piac sajátos kontextusában. A magyarországi jelenléte a vállalatoknak ugyanis egyedülálló több szempontból is. A témaválasztás oka a gyermekkoromig visszamutató érdeklődés az okostelefon-piac iránt, illetve a fogyasztók motivációinak megértéséből fakadó motiváció. Ezentúl a bonyolult és sokrétű márkaépítési stratégiák boncolgatása kifejezetten érdekes számomra, különösen az Apple és a Samsung példája. A dolgozat elsődleges célja az Apple és a Samsung magyarországi branding stratégiáinak és piaci pozícióinak átfogó összehasonlító elemzése. Ennek a törekvésnek a központi eleme az a vágy, hogy megfejtsék a magyar fogyasztók lelkivilágát a márkahovatartozásukban, megértve a márka iránti elkötelezettségüket megalapozó motivációkat. Egy kiterjedt szakirodalmi áttekintésen keresztül alapozom meg a primer kutatást, amely olyan témákat foglal magában, mint a márkaelmélet, a márkastratégiák, a kommunikáció és a kötődés és különös hangsúlyt fektet a szeretetmárkák fogalmára. A kutatási módszertan kvalitatív és kvantitatív megközelítést is tartalmaz, beleértve az interjúkat és az online kérdőíveket. Hat kulcsfontosságú kutatási kérdés vezérli ezt a vizsgálatot, olyan szempontokat tárva fel, mint a márkákkal azonosított korosztályok, a márka és az érzelmek közötti összefüggések, a prémium márkaérzet, a márkaismertség és az ökoszisztéma erőssége. E vizsgálatok célja a márkaépítési stratégiák, a fogyasztói percepciók és a piaci dinamika bonyolult kölcsönhatásának tisztázása magyar viszonylatban. A dolgozat az Apple és a Samsung magyarországi márkaépítési stratégiáinak és piaci pozícióinak szövevényes elemeivel igyekszik értékes betekintést nyújtani a dinamikus technológiai környezetben a sikert elősegítő mechanizmusokba. Jelen tanulmány a fogyasztói motivációk és a márkaasszociációk árnyalt vizsgálatán keresztül kíván hozzájárulni a magyar piacon belüli márka-fogyasztó kapcsolatok mélyebb megértéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Apple, branding, digitális technológia, márkaépítés, piaci pozíció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:08
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet