How can Hungarian SMEs in the tourism sector strategically employ digital marketing to sustain and enhance their competitiveness in the contemporary digital age?

Bányai Dafna Maja (2024) How can Hungarian SMEs in the tourism sector strategically employ digital marketing to sustain and enhance their competitiveness in the contemporary digital age? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dafna_Maja_Banyai_Thesis_SMEs and Digital marketing.pdf] PDF
Dafna_Maja_Banyai_Thesis_SMEs and Digital marketing.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of 2024 BSc Assessment Sheet.pdf] PDF
2024 BSc Assessment Sheet.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (112kB)
[thumbnail of Bányai Dafna_Supervisor_Weninger Ágnes.pdf] PDF
Bányai Dafna_Supervisor_Weninger Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (381kB)

Absztrakt (kivonat)

In the dynamic global tourism scene, small and medium-sized enterprises (SMEs) play a critical role in the growth of the European economy by fostering competitiveness and the creation of jobs (Szalók, 2005). Hungary is one of the most popular travel destinations in Europe; its stunning scenery and abundance of natural resources draw thousands of visitors annually (studyinhungary.hu, s,a.). However,owHowever with the world becoming online in the twenty-first century, digital transformation has altered how businesses promote themselves. To be competitive, Hungarian SMEs in the tourism industry must also adapt to digitalization. Digital marketing present small businesses with numerous chances to connect with their target markets, boost output, and boost sales. SMEs' internet marketing tactics, however, frequently fall well short of the ideal results (Totth, et. al., 2022).

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Challenges regarding digitalization, Change in the consumer decion making, Digital marketing, Small and medium-sized business, Staying competitive
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:07
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet