Online marketingtevékenységek vizsgálata a Marriott szállodalánc néhány budapesti szállodáján keresztül

Tollár Bernadett Elizabet (2024) Online marketingtevékenységek vizsgálata a Marriott szállodalánc néhány budapesti szállodáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Tollár Bernadett Elizabet_szakdolgozat_DE3648 .pdf] PDF
Tollár Bernadett Elizabet_szakdolgozat_DE3648 .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_2405_TollárB_kervl_FFZs.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_2405_TollárB_kervl_FFZs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (254kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_TollárBernadettElizabet_JevcsákSzintia.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_TollárBernadettElizabet_JevcsákSzintia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (391kB)

Absztrakt (kivonat)

A mai világ elengedhetetlen részévé vált a marketing, mely a munka területét tekintve számos iparágában megjelenik. A marketing és értékesítés mindig is jelen voltak, azonban más-más formában tudtak és tudnak teret nyerni maguknak. Kezdetben szájhagyomány útján, ma már sokkal inkább az internet használata által történik a népszerűsítés és az informálódás egyaránt. A mesterséges intelligencia térhódításának hatása által pedig új trendek kialakulására és megjelenésére is lehet számítani akár már a közeli jövőben is.A marketing egy vendéglátóipari egység esetében is, annak keresletének növekedésére gyakorol hatást, célja a profitmaximalizálás az emberek érdeklődésének felkeltése és a vendégforgalom fellendítése által. A hirdetés egy kínált termék vagy szolgáltatás esetében ezért kulcsfontosságú. A marketing szempontjából is egy kínálati elem a létrehozástól egészen a megvásárlásig, elfogyasztásig egy hosszú, összetett és több lépéses folyamaton megy keresztül melynek részleteibe a szakdolgozat nyújt a betekintést.A szakdolgozat kettő budapesti öt csillagos, kiemelkedően magas színvonalú luxusszállodáknak jól ismert éttermeit veszi célba. Ezen konkrét példákon keresztül vizsgálja a dolgozat a különféle marketingtevékenységeket és azok hatásait. A W Hotel Budapest étterme a Nightingale by beefbar, valamint a The Luxury Collection étterme a Spago by Wolfgung Puck kapják a központi figyelmet. A megnevezett szállodák és éttermek felelős marketingszakembereivel készül egy-egy primer kvalitatív mélyinterjú, ezen felül pedig az éttermek korábbi vendégei és a potenciális érdeklődők körében kerül terjesztésre egy közepes hosszúságú, lényegre törő kérdésekből megfogalmazott kérdőív mely kiértékelésekor minél több válaszra van szükség, így a cél az, hogy több mint 100 értékelhető és releváns kitöltést álljon módomban feldolgozni.Főbb probléma felvetések, hogy milyen marketingstratégiákat alkalmaznak a két fentebb említett étteremben, továbbá kik a célközönség ezen vendéglátóipari egységek eseteit tekintve és hogyan lehet őket elérni. Miután szállodák saját éttermeiről van szó, ezért fontos kérdés az is, hogy a hotelekben vendégéjszakát eltöltő szállóvendégek, avagy a besétáló látogatók képviselnek nagyobb érdeklődési-, megjelenési- és fogyasztási arányt. Meghatározó kérdés a dolgozat céljának szempontjából, hogy mérhető-e a marketingkommunikáció hatékonysága és ha igen, hogyan, ezzel segítséget nyújtva az étterem sikerességének megállapításában. Végül de nem utolsó sorban a megkérdezett szakemberek felé irányított kérdés, hogy mekkora részben képviselik a marketing tudományát a disztribúció során.Számomra a marketing és az értékesítés kiemelendő jelentőségű tevékenységek. Elengedhetetlen fontosságú hozzá az emberi kreativitás megléte, a kapcsolatok kialakítása és fenntartása, továbbá a folyamatos kihívások kezelése. Véleményem szerint ez a szakterület egy külön felfogást és személyiséget igényel. Munkásságom során nyílt alkalmam felszolgálói pozíciót betölteni, éttermi hostessként elhelyezkedni, jelenleg pedig a nemrégiben nyitott W Hotel Budapest étékesítési csapatát erősítem koordinátorként. A marketing iránti elköteleződésemet pedig mesterképzés keretein belül szeretném kamatoztatni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business marketing, direkt marketing, e-marketing - elektronikus marketing, étterem, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:07
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet