A Z generációs fiatalok preferenciái a rendezvényiparra vonatkozóan

Varga Nikol (2024) A Z generációs fiatalok preferenciái a rendezvényiparra vonatkozóan. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-Varga-Nikol.pdf] PDF
Szakdolgozat-Varga-Nikol.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (948kB)
[thumbnail of Varga Nikol_Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf] PDF
Varga Nikol_Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)
[thumbnail of Varga Nikol_konzulens_Róbert Nóra.pdf] PDF
Varga Nikol_konzulens_Róbert Nóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásomban a Z generációs fiatalok rendezvénylátogatási szokásait vizsgáltam és a lehetséges eszközöket arra, hogy a jövőben is elégedettséggel záruljanak majd az események mind a szervezői, mind pedig a vendégek oldaláról. Az eredményesség érdekében megvizsgáltam azt is, hogy mely marketingeszközök által érhetőek el a leghatékonyabban a fiatalok. Szakdolgozatomban választottam egy kvantitatív és egy kvalitatív módszert is az elemzéseimhez az informatívabb eredmény érdekében. Elsőként két online kérdőíves megkérdezés keretein belül tájékozódtam, melyeknek során elsőként 201 ember válaszait elemeztem, majd a második kérdőívemben további 151 emberét. Az itt beérkezett válaszok feldolgozása után egy mély interjús módszer keretein belül folytattam a kutatásom. Összességében elmondható, hogy a Z generáció a közösségi média felületein érhető el a leghatékonyabban. Tagjainak a rendezvényekkel kapcsolatos igényei sokszínűek és komplexek, de ezen igényeket szinte teljesen tükrözik a jelenlegi trendek is. Fontos számukra az interaktivitás, az élményszerűség, a kreativitás, a fenntarthatóság és a technológiai fejlesztések, amelyek hozzájárulnak a megszerzett élmény teljességéhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egyediség, Élményszerűség, rendezvény trendek, rendezvényipar, Személyreszabottság, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:07
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet