Kállai Karolin (2024) Filmek és sorozatok kultusza, mint motiváció a turizmusban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Kállai_Karolin (F4VHM1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Kállai Karolin_konzulensi bírálat_SiposE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (143kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Kállai Karolin_opponens_Dr. Tóth Tímea Zsófia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (464kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi évtizedekben a filmipar egyre jobban jelen van a hétköznapjainkban. Láthatjuk, ahogy egy egész sminkkollekciót terveznek egy populáris sorozat témájában, vagy hogy éppen a választott zacskós levesünk tésztája egy általunk kedvelt Disney karaktert formáz. A marketingszakmának a 21. században nehéz dolga van a mai fogyasztó szokásainak megértésével, illetve elérésével, hiszen minket, vásárlókat nehéz sok esetben a hagyományos marketing eszközökkel megfogni, vagy akár befolyásolni a döntéseinket (Törőcsik, 2016). A filmturizmus körébe tartoznak azok az utazók, akik elsősorban filmgyártási és filmforgatási helyszíneket keresnek fel, de ide sorolhatóak a filmes üzleti utak, illetve a tematikus parkok és filmstúdiók által generált látogatók is (Irimiás, 2017). Kutatásom célja megismerni, hogy milyen hatással van a fogyasztóra, azon felül is az utazási döntéseire a TV képernyő előtt töltött idő? További célom, hogy átfogóbban megismerhessük a filmturizmust, valamint az ezirányú motivációkat, illetve, hogy a hazai turisták mennyire tájékozottak a témában. Kutatási módszerként kérdőívet készítettem, hogy megismerjem a filmek, sorozatok és a turista desztináció választási döntése közötti kapcsolatot, illetve, hogy mennyire ismerik a különböző forgatási helyszíneket, kiemelten hazánkban. A téma érdekességét adja, hogy hazánk, bár kedvelt forgatási helyszín az ország mérete, az itt fellelhető szakemberek és a kedvező adózási lehetőségek miatt, mégis az esetek többségében nem Magyarországként jelenünk meg a filmekben. Lehet-e ez egy hatalmas visszahúzó erő a turizmusban? Hiszen a Hollywood-i produkciók akár egy konkrét imázsfilmmé is kinőhetik magukat, például mint az Ausztrália című film esetében is történt (Papp-Váry & Marthy, 2009). További kutatási módszerként szakértői mélyinterjúkat készítettem Tóth Mihállyal, a KERKOM Delegált Marketing cég vezetőjével, dr. Irimiás Annával, aki hazánk filmturizmus szakértője, Basa Balázs location managerrel, aki többek között a Film Destination Budapest applikáció egyik megvalósítója, valamint Tóth Tímea Zsófiával, turisztikai szakértővel, aki a témában készíti doktori disszertációját. A szekunder és primer kutatás eredményeként tisztább képet kaphatunk a hazai filmturizmusról, mint keresleti, mint kínálati oldalról, valamint válaszokat nyerhetünk a turizmus ezen formájának a népszerűsítési lehetőségeire hazánkra vonatkozóan. Kulcsszavak: filmturizmus, filmipar, trendek a turizmusban, Harry Potter, Gyűrűk Ura, motiváció, forgatási helyszíne
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | filmgyártás, filmturizmus, motiváció, turizmus, turizmusfejlesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:07 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |