Exemining the relationship between e-wom ( restaurant review, UGC) and financial performance

Koller Henrietta (2024) Exemining the relationship between e-wom ( restaurant review, UGC) and financial performance. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of ready_Thesis_KHdocx.pdf] PDF
ready_Thesis_KHdocx.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Koller_Henrietta_2024 BSc Assessment Sheet.pdf] PDF
Koller_Henrietta_2024 BSc Assessment Sheet.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (204kB)
[thumbnail of Koller Henrietta_Supervisor_Weninger Ágnes.pdf] PDF
Koller Henrietta_Supervisor_Weninger Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (384kB)

Absztrakt (kivonat)

This study investigate the relationship between e-WOM( restaurant reviews, UCG) and financial performance. Data was collected from various online reviews platforms, interviews with restaurant managers and survey about how online reviews effects the consumer behavior. The study explored the role of different factors that may influence the relationship between e-WOM and financil performance. The findings provided important insights into how e-WOM can leveraged to improve the financial perfromance of restaurants.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás (angol nyelven)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: profit, restaurant, revenue, reviews, Social media
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:07
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet