A Mesterséges Intelligencia jövője a turisztikai vállalkozások menedzsment gyakorlatában

Albrecht Paula Angella (2024) A Mesterséges Intelligencia jövője a turisztikai vállalkozások menedzsment gyakorlatában. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[thumbnail of Albrecht_Paula_KVIK_T52CZL.pdf] PDF
Albrecht_Paula_KVIK_T52CZL.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Albrecht_Paula_Angella_opponens_Jávorka_Zsombor.pdf] PDF
Albrecht_Paula_Angella_opponens_Jávorka_Zsombor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (141kB)
[thumbnail of Albrecht Paula_konzulens_Oláh Péter Károly.pdf] PDF
Albrecht Paula_konzulens_Oláh Péter Károly.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)

Abstract

A mai világban elkerülhetetlen, hogy az ember ne találkozzon mesterséges intelligenciával. Az elmúlt évtizedekben a mesterséges intelligencia (MI) robbanásszerű fejlődése forradalmat hozott az iparban és az élet minden területén. Egyre több cikk, tanulmány jelenik meg a mesterséges intelligencia témájával kapcsolatban, ami szükségesnek is mondható, hiszen a mai felgyorsult világ elképzelhetetlen a fejlődő technológia nélkül és erről megfelelően kell tájékozódni. Az MI és a szoftverek alkalmazása jelentős előnyöket nyújtanak a turisztika és vendéglátás területén is, és lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy hatékonyabban működjenek, növeljék a bevételüket és javítsák a vendégélményt. Az MI alkalmazása a vállalati menedzsmentben is egyre fontosabbá válik, hiszen a szervezetek hatékonyságának javítása, az üzleti döntések megalapozása és a munkafolyamatok automatizálása számos előnyt biztosít a versenypiaci pozíció javítása érdekében. Mind a munkavállalók, mind a munkáltatók egyre nyitottabbak a mesterséges intelligencia irányába, viszont sokan az érdeklődés mellett szkeptikusak is. Igyekeznek ismerkedni az új technológiákkal és ezekből a legjobbat kihozni. A kutatás során megismerhetővé válik, hogy valójában, milyen területeken alkalmazzák a mesterséges intelligenciát a turizmusban. A megkeresés kiterjed nem csak szállodákra, hanem utazási irodákra, sőt akár a vendéglátó egységekre is. A kutatás vizsgálja, hogy a turisztikai vállalkozások menedzsmentjében a mesterséges intelligencia milyen szerepet tölt/het be a döntéselőkészítés során, a döntéskor, a végrehajtáskor, és a megvalósulást követő visszacsatolás során. Második cél megismerni, hogy a turisztikai vállalkozások munkavállalói hogyan akceptálják a menedzsment által az MI támogatásával meghozott döntéseit. Harmadik területe a kutatásnak az, hogy a turisztikai vállalkozások munkavállalói mennyire vannak felkészülve az MI térnyerésére. Így két gazdasági szereplő szempontjából mutatja be a dolgozat a választott témát. A kutatási kérdések megválaszolását két ismert és jól bevált kutatási módszer segíti. Az egyes számú cél eléréséhez strukturált mélyinterjú alkalmazása és annak kvalitatív elemzése. A kettes számú és hármas számú cél elérése érdekében legalább 250 kitöltés számmal rendelkező kérdőív, amely során törekedni kell a reprezentativitás megvalósítására, amiket statisztikai próbák fognak ellenőrizni.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Turizmus-vendéglátás

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: 21. század, mesterséges intelligencia, robotok, szálloda, turizmus, vállalkozás, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2024. Jul. 15. 10:07
Last Modified: 2024. Jul. 15. 10:07

Actions (login required)

View Item View Item