Albrecht Paula Angella (2024) A Mesterséges Intelligencia jövője a turisztikai vállalkozások menedzsment gyakorlatában. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.
PDF
Albrecht_Paula_KVIK_T52CZL.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (1MB) |
|
PDF
Albrecht_Paula_Angella_opponens_Jávorka_Zsombor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (141kB) |
|
PDF
Albrecht Paula_konzulens_Oláh Péter Károly.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (299kB) |
Abstract
A mai világban elkerülhetetlen, hogy az ember ne találkozzon mesterséges intelligenciával. Az elmúlt évtizedekben a mesterséges intelligencia (MI) robbanásszerű fejlődése forradalmat hozott az iparban és az élet minden területén. Egyre több cikk, tanulmány jelenik meg a mesterséges intelligencia témájával kapcsolatban, ami szükségesnek is mondható, hiszen a mai felgyorsult világ elképzelhetetlen a fejlődő technológia nélkül és erről megfelelően kell tájékozódni. Az MI és a szoftverek alkalmazása jelentős előnyöket nyújtanak a turisztika és vendéglátás területén is, és lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy hatékonyabban működjenek, növeljék a bevételüket és javítsák a vendégélményt. Az MI alkalmazása a vállalati menedzsmentben is egyre fontosabbá válik, hiszen a szervezetek hatékonyságának javítása, az üzleti döntések megalapozása és a munkafolyamatok automatizálása számos előnyt biztosít a versenypiaci pozíció javítása érdekében. Mind a munkavállalók, mind a munkáltatók egyre nyitottabbak a mesterséges intelligencia irányába, viszont sokan az érdeklődés mellett szkeptikusak is. Igyekeznek ismerkedni az új technológiákkal és ezekből a legjobbat kihozni. A kutatás során megismerhetővé válik, hogy valójában, milyen területeken alkalmazzák a mesterséges intelligenciát a turizmusban. A megkeresés kiterjed nem csak szállodákra, hanem utazási irodákra, sőt akár a vendéglátó egységekre is. A kutatás vizsgálja, hogy a turisztikai vállalkozások menedzsmentjében a mesterséges intelligencia milyen szerepet tölt/het be a döntéselőkészítés során, a döntéskor, a végrehajtáskor, és a megvalósulást követő visszacsatolás során. Második cél megismerni, hogy a turisztikai vállalkozások munkavállalói hogyan akceptálják a menedzsment által az MI támogatásával meghozott döntéseit. Harmadik területe a kutatásnak az, hogy a turisztikai vállalkozások munkavállalói mennyire vannak felkészülve az MI térnyerésére. Így két gazdasági szereplő szempontjából mutatja be a dolgozat a választott témát. A kutatási kérdések megválaszolását két ismert és jól bevált kutatási módszer segíti. Az egyes számú cél eléréséhez strukturált mélyinterjú alkalmazása és annak kvalitatív elemzése. A kettes számú és hármas számú cél elérése érdekében legalább 250 kitöltés számmal rendelkező kérdőív, amely során törekedni kell a reprezentativitás megvalósítására, amiket statisztikai próbák fognak ellenőrizni.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Commerce, Catering and Tourism
Department
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | 21. század, mesterséges intelligencia, robotok, szálloda, turizmus, vállalkozás, vendéglátás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2024. Jul. 15. 10:07 |
Last Modified: | 2024. Jul. 15. 10:07 |
Actions (login required)
View Item |