A kompetenciák és az első benyomás vizsgálata az ellátási láncban

Liber Evelin Fatime (2024) A kompetenciák és az első benyomás vizsgálata az ellátási láncban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Liber Evelin Fatime_Szakdolgozat 2024.05.05.pdf] PDF
Liber Evelin Fatime_Szakdolgozat 2024.05.05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FSRLQJ - Szamla_20240503_FSRLQJ_2024-BGE-47097.pdf] PDF
FSRLQJ - Szamla_20240503_FSRLQJ_2024-BGE-47097.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (187kB)
[thumbnail of Liber Evelin Fatime.pdf] PDF
Liber Evelin Fatime.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (293kB)
[thumbnail of MA ELM  Liber Evelein Fatime bírálati lap KÜLSŐ_PónuszM.pdf] PDF
MA ELM Liber Evelein Fatime bírálati lap KÜLSŐ_PónuszM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)

Absztrakt (kivonat)

A kompetenciák és az első benyomás vizsgálata az ellátási láncban Mind a mindennapi, mind a szakmai életünkben nagy szerepe van a kommunikációnak. Jelen szakdolgozat alapját a 2023-ban a Budapesti Gazdasági Egyetemen megrendezésre kerülő TDK konferencián bemutatott, „Büszkeség és balítélet – az első benyomás sokszínűsége” című dolgozatom adta. A kommunikációs képességek minden területen fontosak, a jó első benyomás keltése a szakmai első elbeszélgetésen meghatározó lehet egy kiválasztási folyamatban. A kutatás első szakaszában az első benyomást, mint hétköznapi jelenséget vizsgáltam egy kérdőív segítségével. A 315 kitöltés eredményeként egy átfogó képet kaptam a válaszadók szubjektív véleménye alapján az első benyomás hétköznapi értelmezéséről, jelentőségéről, és a kitöltések kiértékelésével az első benyomást leginkább meghatározó tulajdonságokról. A szakirodalmi áttekintés során három nonverbális kommunikációs eszközre fókuszáltam, az arcra, a testbeszédre, és a távolságtartásra. A kutatás második szakaszában a logisztikai képességeket, és egy szakmai interjún keltett első benyomás jelentőségét vizsgáltam. Nyolc mélyinterjút végeztem el olyan vállalati szakemberekkel, akik részt vettek már jelentkezők első személyes felvételi interjúján, mint a vállalat képviselői. Ebben a szakaszban az első benyomást és a vizsgált ellátási lánc területekre szükséges kompetenciákat a szakemberek segítségével vizsgáltam. Megvizsgálom, hogy a szakmai kompetenciák, vagy az első találkozáskor keltett hatás befolyásolja-e jobban a munkaadókat a kiválasztási folyamat folytatásánál. Az általam vizsgált négy ellátásilánc terület a beszerzés, termelés, raktározás és disztribúció. A kutatási eredmények segíthetnek a pályakezdőknek felkészülni egy felvételi interjúra, és a felvételi interjúkon nem jártas, logisztikai területen munkát váltani kívánó olvasónak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Ellátásilánc-menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ellátási lánc, első benyomás, észlelés, kommunikáció, kompetenciák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:07
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet