Liber Evelin Fatime (2024) A kompetenciák és az első benyomás vizsgálata az ellátási láncban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Liber Evelin Fatime_Szakdolgozat 2024.05.05.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FSRLQJ - Szamla_20240503_FSRLQJ_2024-BGE-47097.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (187kB) |
|
PDF
Liber Evelin Fatime.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (293kB) |
|
PDF
MA ELM Liber Evelein Fatime bírálati lap KÜLSŐ_PónuszM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (197kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kompetenciák és az első benyomás vizsgálata az ellátási láncban Mind a mindennapi, mind a szakmai életünkben nagy szerepe van a kommunikációnak. Jelen szakdolgozat alapját a 2023-ban a Budapesti Gazdasági Egyetemen megrendezésre kerülő TDK konferencián bemutatott, „Büszkeség és balítélet – az első benyomás sokszínűsége” című dolgozatom adta. A kommunikációs képességek minden területen fontosak, a jó első benyomás keltése a szakmai első elbeszélgetésen meghatározó lehet egy kiválasztási folyamatban. A kutatás első szakaszában az első benyomást, mint hétköznapi jelenséget vizsgáltam egy kérdőív segítségével. A 315 kitöltés eredményeként egy átfogó képet kaptam a válaszadók szubjektív véleménye alapján az első benyomás hétköznapi értelmezéséről, jelentőségéről, és a kitöltések kiértékelésével az első benyomást leginkább meghatározó tulajdonságokról. A szakirodalmi áttekintés során három nonverbális kommunikációs eszközre fókuszáltam, az arcra, a testbeszédre, és a távolságtartásra. A kutatás második szakaszában a logisztikai képességeket, és egy szakmai interjún keltett első benyomás jelentőségét vizsgáltam. Nyolc mélyinterjút végeztem el olyan vállalati szakemberekkel, akik részt vettek már jelentkezők első személyes felvételi interjúján, mint a vállalat képviselői. Ebben a szakaszban az első benyomást és a vizsgált ellátási lánc területekre szükséges kompetenciákat a szakemberek segítségével vizsgáltam. Megvizsgálom, hogy a szakmai kompetenciák, vagy az első találkozáskor keltett hatás befolyásolja-e jobban a munkaadókat a kiválasztási folyamat folytatásánál. Az általam vizsgált négy ellátásilánc terület a beszerzés, termelés, raktározás és disztribúció. A kutatási eredmények segíthetnek a pályakezdőknek felkészülni egy felvételi interjúra, és a felvételi interjúkon nem jártas, logisztikai területen munkát váltani kívánó olvasónak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc, első benyomás, észlelés, kommunikáció, kompetenciák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:07 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |