Párkányi Emese (2024) A digitális marketing eszközök vizsgálata a hazai biztosítási szektor fókuszba helyezésével. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A digitális marketing eszközök vizsgálata a hazai biztosítási szektor fókuszba helyezésével (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Párkányi_Emese_Kovács_A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (204kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Párkányi Emese.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (253kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban bemutatom az e-kereskedelem szerepét is kialakulásának történetét, majd sorra veszem napjaink legmeghatározóbb digitális marketing eszközeit, majd azok elemzése után bemutatom a tercier szektor szerepét a gazdaságban. A következőkben kitérek elsősorban a hazai biztosítási piac sajátos helyzetére. Primer kutatásomban mélyinterjú és kérdőív módszerrel megvizsgáltam a kutatási kérdéseimet, amelyeket a dolgozatom végén a megtudott információk alapján megválaszolok. Napjaink gyorsan fejlődő digitális környezetében a digitális marketingeszközök ismerete és alkalmazása döntő szerepet játszanak a különböző iparágak, köztük a biztosítási piac esetében is. A különböző digitális eszközök, technológiák és platformok célja a marketingtevékenységek optimalizálása, az ügyfelek elköteleződésének, valamint az üzleti növekedés fokozása. A magyar biztosítási piacon – akárcsak, mint más vállalkozások esetében – a digitális marketingeszközök egyik elsődleges funkciója a leadgenerálás, azaz a vállalkozás számára a potenciális fogyasztók, érdeklődők megtalálása és célzása a digitális térben. Az olyan technikák révén, mint a keresőmotor-optimalizálás (SEO), a pay-per-click (PPC) hirdetések és a tartalommarketing, a digitális felületen jelenlévő vállalkozások könnyen növelhetik az online láthatóságukat és vonzhatják a potenciális ügyfeleket a termékeik és szolgáltatásaik iránt. A SEO stratégiák kihasználásával a biztosíthatóak, hogy webhelyeik előkelőbb helyen szerepeljenek a keresőmotorok találati oldalain, ezáltal növelve az organikus forgalmat. Emellett a PPC alapú hirdetések lehetővé teszik, hogy konkrét kulcsszavakat és demográfiai jellemzőket célozzanak meg, biztosítva, hogy a hirdetések olyan felhasználók számára jelennek meg, akik aktívan keresnek a vállalkozás profiljával összefüggésben álló információkat, termékeket, szolgáltatásokat. A tartalommarketing továbbá döntő szerepet játszik abban, hogy a biztosítók értékes információkat osszanak meg a felhasználókkal és bizalmat építsenek a potenciális ügyfelek körében. Informatív és értékes tartalmak, mint például a blogbejegyzések, cikkek és videók létrehozásával a biztosítók tájékoztathatják célközönségüket a különböző biztosítási termékekről, kockázatkezelési stratégiákról, vagy a pénzügyi tudatosság fontosságáról. Ez nemcsak a felhasználók számára kedveltebb marketingeszköz, hanem a biztosítókat is segíti a bizalomépítésben és a márkahűség kialakításában. A tartalomgyártás mellett a digitális marketingeszközök a magyar biztosítási piacon az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) terén is fontos szerepet játszanak. Az egyes adatok elemzésével a biztosítók személyre szabhatják marketingüzeneteiket és ajánlataikat, ezáltal javítva az általános ügyfélélményt, valamint növelve az ügyfelek elégedettségét és hűségét. Továbbá, a közösségi média is kiemelten jelentős szerepet játszik digitális marketing stratégia kialakításában. Az olyan közösségi médiaplatformok, mint a Facebook, az Instagram és a LinkedIn egyaránt értékes lehetőségeket kínálnak a biztosítók számára a célközönséggel való kapcsolattartásra, a márkaismertség növelésére, valamint termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére. Az organikus posztok, a fizetett hirdetések és az influencer együttműködések révén a biztosítók hatékonyan érhetik el a fogyasztókat. Továbbá az e-mail marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb eszköz a digitális térben. Az e-dm automatizálási eszközök és szegmentációs technikák kihasználásával a biztosítók személyre szabott és célzott üzeneteket küldhetnek közönségük egy-egy meghatározott részének, így kiemelt módon igazodva a felhasználók egyéni preferenciájához. Ez nem csak a konverziókat segíti, hanem erősíti az márkaimázst is. A SEO, a tartalommarketing, a közösségi média és az e-mail marketing stratégiák kombinációjának kihasználásával a biztosítótársaságok fokozhatják online jelenlétüket, elősegíthetik a leadgenerálást és a konverziókat, és végső soron fenntartható növekedést és sikert érhetnek el a telített versenypiacon. Összességében a digitális marketingeszközök létfontosságú szerepet játszanak a biztosítási piacon, mivel lehetővé teszik a biztosítók számára az üzleti és piaci növekedést.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | biztosítás, digitális marketing eszközök, e-kereskedelem, marketing, tercier szektor |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:06 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |