Magyar Norbert (2024) A Ferencvárosi Torna Club marketingtevékenységének bemutatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Magyar Norbert.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Magyar Norbert BA KM magyar bírálati lap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (207kB) |
|
PDF
Magyar Norbert BÍRÁLATA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (201kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Ferencvárosi Torna Club marketingtevékenységének bemutatása során számos fontos tényezőt és területet érintettem a klub marketingstratégiájában, marketingkommunikációjában és márkaépítési törekvéseiben. Kutatásom során szekunder és primer adatokat is felhasználtam. Bemutattam a 7P modellt a Ferencváros alkalmazásában, melyben érintettem a klub által forgalmazott és értékesített termékeket, illetve szolgáltatásokat, az árpolitikát, az értékesítés helyét és az események promócióját. Emellett kitértem a klub emberi tényezőire, a fizikai tényezőire, valamint folyamataira, amelyek mind meghatározóak a fogyasztói élményben és a márkaépítésben. Ezen felül szó volt a klub marketingstratégiájáról, a márkaépítéséről és a marketingkommunikációs üzeneteiről, valamint az ezek közvetítésére használt eszközökről és platformokról. Egy modern sportklubnak az elüzletiesedett futballvilágban rendkívül nehéz feladata van abban a tekintetben, hogy a klubot hosszútávon profitábilisan működtesse. Mindezt régi jelképeinek, hagyományainak és identitásának megőrzése mellett tegye, úgy, hogy közben alkalomadtán amennyiben szükséges, megreformálja és modernizálja a klub arculatát, hogy követni tudja az aktuális trendeket és változásokat. A hatékony kommunikáció alapja, ha egy sportszervezet hosszútávú, jól kirajzolódó stratégiai célokkal rendelkezik, amelyeket megfelelő módon kommunikál az erre alkalmas platformokon közvetített üzeneteken keresztül a nagyközönség felé. A Ferencvárosi Torna Club marketingtevékenysége igen sokrétű és rendkívül összetett. Egyszerre alkalmazzák és hangolják össze az offline és online marketingkommunikációs eszközöket, amelynek segítségével hatékonyan tudnak kommunikálni a szurkolóikkal a hirdetési platformok széles spektrumán. Nagy segítségükre van a hatékony kommunikációs üzenetek megfelelő célcsoporthoz való eljuttatásában a szurkolói kártya, amely egyfajta szurkolói azonosítóként funkciónál. Az általa nyert információk alapján pedig a klub szurkolói profilokat, perszónákat tud létrehozni, amely elősegíti a hatékony kommunikációs stratégiai kidolgozását. Nem mehetünk el a Sportfive (Sportfive Hungary) szerepe mellett sem szó nélkül, akik nemzetközi tapasztalatukkal és rutinjukkal, a sportvilágot vezető marketing ügynökségek egyikének számítanak, a Ferencváros pedig bizonyos marketingjogokat és a Groupama Aréna üzemeltetését is rájuk bízta. Ez pedig mindenképpen hozzájárul a Ferencváros által végzett marketingtevékenység értékéhez és sikerességéhez. A Ferencvárosi Torna Club üzeneteivel elérni kívánt célcsoport és az ezen belüli különböző szegmensek a legtöbb esetben jól kivehetők. A szurkolók szerepének hangsúlyozása, a szurkolótábor felé intézett üzenetek az edzők és a játékosok részéről, a 12-es mez visszavonultatása és a B-közép fölé helyezése, elsősorban a legelszántabb szurkolói közösségeket célozzák meg, az ő lojalitásukat hivatottak erősíteni. A különböző nyereményjátékokkal, születésnapi- és egyéb kuponokkal az általános követőbázisukat, a tematikus jegyakciókkal (nőnapi, anyák napi stb.) pedig az éppen aktuális szegmenst, általában a nők aktivizálását célozzák. A meccsnapi programokkal, gyerekprogramokkal, a káromkodásmentes családi szektor létrehozásával pedig a gyermekes családok Groupama Arénába való kicsalogatása a klub célja. A család-, illetve szurkolóbarát légkör megteremtésével igyekeznek a meccsre járási hajlandóságot növelni, valamint a klub imázsát és nemzetközi megítélését javítani. A Ferencvárosi Torna Club márkaértékét növelik a nívós szponzorok, támogatók labdarúgó projekt mögé állítása, valamint a klub társadalmi felelősségvállalásra irányuló projektjeinek megvalósítása. A családok számának stadionon belüli növelésére irányuló törekvései sikeresnek tekinthetők a klubnak, mivel a családi szektorba vásárolt bérletek száma és a gyermekbérletek száma évről évre nő a Penny Markettel való együttműködés keretében. A szponzorok segítik a Ferencvárost marketing-, illetve sportszakmai céljainak elérésében. Az anyagi támogatás mellett, sokszor a klub marketingkommunikációs tevékenységének és kezdeményezéseinek a bázisát alkotják. Ebből a szempontból például kiemelkedő jelentőséggel bír a Telekom szerepe. A szakdolgozat részeként bemutatott következtetések és javaslatok alapján a Ferencvárosi Torna Clubnak lehetősége van továbbfejlődni és erősíteni pozícióját a hazai és nemzetközi futballvilágban egyaránt. A klubnak fontos szerepe van abban, hogy a sporton keresztül pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra és az emberek életére. A folyamatos fejlődés és innováció lehetőséget ad arra, hogy az FTC még magasabb szintre emelje a márkaépítést, a mérkőzések nyújtotta szurkolói élményt, illetve a klub társadalmi felelősségvállalás témakörében végzett tevékenységének kibővítését és megreformálását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | branding, labdarúgás, marketingkommunikáció, marketingtevékenység, vállalati marketing stratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:06 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |