A hazánkban jelen lévő élelmiszer kiskereskedelmi üzletek saját márkastratégiája és ennek a fogyasztókra való hatása

Szabópál Zoltán Bence (2024) A hazánkban jelen lévő élelmiszer kiskereskedelmi üzletek saját márkastratégiája és ennek a fogyasztókra való hatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_SZZB_Végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat_SZZB_Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of MVF5X3 - Szamla_20240429_MVF5X3_2024-BGE-46058.pdf] PDF
MVF5X3 - Szamla_20240429_MVF5X3_2024-BGE-46058.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (193kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap_Szabópál Zoltán.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap_Szabópál Zoltán.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (214kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Szabópál Zoltán Bence.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Szabópál Zoltán Bence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években előtérbe kerültek a főleg saját kereskedelmi márkáikat forgalmazó diszkont áruházak, melyek a Lidl, Aldi, Penny. Azonban más nagy szuper- vagy hipermarketek is árulnak majdnem minden termékcsoportból saját márkákat, amik az alacsony árukhoz mérten nagyon jó minőséget biztosítanak. Kíváncsi lettem ezeknek a márkáknak a hátterére, hogy milyen márkamenedzsment áll e márkák mögött, és milyen stratégiát követnek a vállalatok. Magam is vezetőként egy diszkontáruházban dolgozom, és vásárlókkal való kommunikáció után megfigyeltem, hogy előszeretettel vásárolják ezeket a saját márkákat, azonban nem mindig ismerik fel őket.A kereskedelmi márkák márkamenedzsmentje nem minden vállalatnál egyértelmű. Például a Lidl és az Aldi nagyon hasonló márkanévvel forgalmaz hasonló termékeket jobb, esetleg rosszabb minőségben, míg a Spar kínálatában egyből felismerhetőek a saját márkái, hiszen a nevét is adja hozzá. A dolgozatban a nagyobb hipermarketek kereskedelmi márkázási stratégiáját is megvizsgálom és szeretném megtudni, hogy milyen márkamenedzsment áll ezek mögött a márkák mögött, milyen stratégiát használnak ezek a kereskedelmi vállalatok, és ez a fogyasztókra hogyan csapódik le.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kiskereskedelem, márka, márkastratégiák, márkázás, saját márkás termék
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:05
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet