Szabópál Zoltán Bence (2024) A hazánkban jelen lévő élelmiszer kiskereskedelmi üzletek saját márkastratégiája és ennek a fogyasztókra való hatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_SZZB_Végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
MVF5X3 - Szamla_20240429_MVF5X3_2024-BGE-46058.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (193kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap_Szabópál Zoltán.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (214kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Szabópál Zoltán Bence.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (198kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi években előtérbe kerültek a főleg saját kereskedelmi márkáikat forgalmazó diszkont áruházak, melyek a Lidl, Aldi, Penny. Azonban más nagy szuper- vagy hipermarketek is árulnak majdnem minden termékcsoportból saját márkákat, amik az alacsony árukhoz mérten nagyon jó minőséget biztosítanak. Kíváncsi lettem ezeknek a márkáknak a hátterére, hogy milyen márkamenedzsment áll e márkák mögött, és milyen stratégiát követnek a vállalatok. Magam is vezetőként egy diszkontáruházban dolgozom, és vásárlókkal való kommunikáció után megfigyeltem, hogy előszeretettel vásárolják ezeket a saját márkákat, azonban nem mindig ismerik fel őket.A kereskedelmi márkák márkamenedzsmentje nem minden vállalatnál egyértelmű. Például a Lidl és az Aldi nagyon hasonló márkanévvel forgalmaz hasonló termékeket jobb, esetleg rosszabb minőségben, míg a Spar kínálatában egyből felismerhetőek a saját márkái, hiszen a nevét is adja hozzá. A dolgozatban a nagyobb hipermarketek kereskedelmi márkázási stratégiáját is megvizsgálom és szeretném megtudni, hogy milyen márkamenedzsment áll ezek mögött a márkák mögött, milyen stratégiát használnak ezek a kereskedelmi vállalatok, és ez a fogyasztókra hogyan csapódik le.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kiskereskedelem, márka, márkastratégiák, márkázás, saját márkás termék |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:05 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |