Exploring European Destination Branding for Enhancing Georgia's Tourism Industry

Iashvili Giorgi (2024) Exploring European Destination Branding for Enhancing Georgia's Tourism Industry. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of G. Iashvili - Thesis, Final.pdf] PDF
G. Iashvili - Thesis, Final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Georgi Iasvili Bsc Consulent Karsai Árpád.pdf] PDF
Georgi Iasvili Bsc Consulent Karsai Árpád.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)
[thumbnail of Iashvili Giorgi_opponens_Szatmáry Judit.pdf] PDF
Iashvili Giorgi_opponens_Szatmáry Judit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (169kB)

Absztrakt (kivonat)

Destination branding plays an important role in attracting tourists to specific locations. This research paper explores destination branding in Georgia and Europe and tourism marketing through different approaches: incorporating literature review, focus group discussions, experimental research via Instagram questionnaires, and interviews with various people such as the Georgian National Tourism Administration (GNTA) marketing department representative. The paper aims to provide insights into successful destination branding strategies, identify unique selling points of destinations, understand the challenges faced in attracting tourists and comparing successful marketing campaigns used in west to help Georgian tourism grow. Through a comprehensive analysis, it becomes evident that destination branding consists of perception, experience, and strategic communication. By leveraging digital platforms, social media, and innovative marketing initiatives, destinations can effectively position themselves in the global tourism market and create compelling narratives that resonate with travelers.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: destination branding, Destination Promotion, Georgia, tourism, tourism marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:05
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet