Iashvili Giorgi (2024) Exploring European Destination Branding for Enhancing Georgia's Tourism Industry. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
G. Iashvili - Thesis, Final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Georgi Iasvili Bsc Consulent Karsai Árpád.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (145kB) |
|
PDF
Iashvili Giorgi_opponens_Szatmáry Judit.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (169kB) |
Absztrakt (kivonat)
Destination branding plays an important role in attracting tourists to specific locations. This research paper explores destination branding in Georgia and Europe and tourism marketing through different approaches: incorporating literature review, focus group discussions, experimental research via Instagram questionnaires, and interviews with various people such as the Georgian National Tourism Administration (GNTA) marketing department representative. The paper aims to provide insights into successful destination branding strategies, identify unique selling points of destinations, understand the challenges faced in attracting tourists and comparing successful marketing campaigns used in west to help Georgian tourism grow. Through a comprehensive analysis, it becomes evident that destination branding consists of perception, experience, and strategic communication. By leveraging digital platforms, social media, and innovative marketing initiatives, destinations can effectively position themselves in the global tourism market and create compelling narratives that resonate with travelers.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | destination branding, Destination Promotion, Georgia, tourism, tourism marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:05 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |