Krizsán Patrícia (2024) A keresőoptimalizálás (SEO) stratégiai szerepe, jelentősége és alkalmazhatósága a magyar szálláshely-szolgáltatási turizmusban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Krizsan_Patricia_Szakdolgozat2023_2024_2.félév_A keresőoptimalizálás (SEO) stratégiai szerepe, üzleti jelentősége és alkalmazhatósága a magyar szálláshely-szolgáltatók marketing tevékenységében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Krizsán Patrícia_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (293kB) |
|
PDF
Krizsán Patrícia_ magyar bírálati lap_VI.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (212kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom átfogó célja, hogy bemutassa a magyar idgeenforgalom ágazat sajátosságait helyzetelemzést adjon a hazai turisztikai szektorban tevékenykedő mikro-, kis-, és középvállalkozások digitális és marketing felkészültségéről. Specifikus célja, hogy egy primer kutatás keretén belül feltárja, miként járulhat hozzá a keresőoptimalizálás (SEO) marketing strategikus alkalmazása az alacsony költségvetéssel rendelkező, kompetitív turisztikai szektorban tevékenykedő kkv-k versenyképességéhez. A turizmusmarketinggel szinergiában működve a SEO marketing számos előnnyel járhat az induló mikrovállalkozásoknak, beleértve a hatékonyabb ügyfélszerzést, ügyfélmegtartást, forgalomnövekedést és a fogyasztói igények megismerését. Öt kérdésre keresem a választ: 1) A digitális felkészültség és az online marketing tevékenység hatékonyabbá teheti a turisztikai szektorban tevékenykedő vállalkozások üzleti működését? 2) A keresőoptimalizálás (SEO) alkalmazása támogathatja az alacsony marketing büdzsével rendelkező, induló turisztikai vállalkozások üzleti céljainak elérését? 3) Hogyan segíthet növelni a SEO marketing az alacsony marketing költségvetéssel rendelkező, induló turisztikai vállalkozások piaci részesedését? 4) Milyen a keresőoptimalizálás tevékenység megtérülése egyéb marketing csatornákhoz viszonyítva egy 4 magyar turisztikai mikrovállalkozás részére? 5) Végezetül, hogyan teljesítenek a generatív mesterséges intelligencia által alkotott, minimális humán felülvizsgálaton átesett szöveges tartalmak a keresőoptimalizálás metrikák szerint? Az exploratív jellegű primer kutatás egy vállalkozói mélyinterjúra és statisztikai módszerekkel feldolgozott teljesítményértékelésekre épül. A téma kiválasztásánál a szakmai múltamon és érdeklődésem túl kiemelt szerepet játszott a személyes érintettségem, valamint a téma alulreprezentáltsága. Több éves szakmai tapasztalattal rendelkező SEO menedzserként első kézből tapasztaltam meg, hogy milyen stratégiai előnyökkel jár a jól kidolgozott SEO marketing stratégia egy induló, alacsony költségvetéssel rendelkező turisztikai vállalkozásnál. A dolgozatban átfogóan ismertetem, hogy a keresőoptimalizálás tevékenység milyen előnyökkel járhat egy magyar turisztikai mikrovállalkozás számára és hogyan segíti az üzleti célok megvalósítását, milyen költségekkel és megtérüléssel kalkulálhatunk egy mikrovállalkozás SEO marketing esetében, valamint hogyan alakíthatjuk ki a jövőrientált és piacképes, kkv vállalkozásra szabott SEO marketing stratégiát, melyben akár a generatív tartalomgyártás is helyet kap a költségredukció érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | keresőoptimalizálás, magánszálláshelyi adatok, Magyar turizmus, online marketing, SEO, szálláshely-szolgáltatás, versenyképesség, webmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:05 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |