Szolgáltatásfejlesztési lehetőségek a Grand Hotel Esztergomban

Szabó Flóra Hanna (2024) Szolgáltatásfejlesztési lehetőségek a Grand Hotel Esztergomban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szabó_Flóra_Hanna_Szolgáltatásfejlesztési_lehetőségek_a_Grand_Hotel _Esztergomban.pdf] PDF
Szabó_Flóra_Hanna_Szolgáltatásfejlesztési_lehetőségek_a_Grand_Hotel _Esztergomban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szolgáltatásfejlesztési lehetőségek a Grand Hotel Esztergomban - Google Űrlapok.pdf] PDF
Szolgáltatásfejlesztési lehetőségek a Grand Hotel Esztergomban - Google Űrlapok.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (205kB)
[thumbnail of Szabó Flóra Hanna_konzulens_Bártfai Endre.pdf] PDF
Szabó Flóra Hanna_konzulens_Bártfai Endre.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)
[thumbnail of Szabó Flóra Hanna szakdolgozat bírálat Csibi Sándor.pdf] PDF
Szabó Flóra Hanna szakdolgozat bírálat Csibi Sándor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (254kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat témája a Grand Hotel Esztergom szolgáltatásfejlesztési lehetőségei. A témaválasztás szempontjából releváns szakirodalmi hátteret dolgozza fel: a magyar szállodaipar jellemzőit, versenystratégiáját, a hotelek típusait és minősítési rendszerét, valamint a szállodák szolgáltatásai mellett a fenntarthatósági és ökológiai aspektusait. Gazdasági, földrajzi és kulturális térbe helyezi el a Grand Hotel Esztergom szálloda helyszínét, a Dunakanyart és Esztergomot. Bemutatja a város és környékének turizmusát, valamint Esztergom idegenforgalmi stratégiáját. A teljes körű feldolgozás érdekében mind a Continental Group, az üzemeltető vállalat portfólióját, mind a versenytársakat felkutatja és elemezi. Vezetői interjúk keretében átfogó képet alkot a 2024 tavaszán a szálloda kínálatában szereplő szolgáltatások mennyiségéről, minőségéről és azoknak a hotel managerei általi fejlesztési lehetőségeiről. Összegyűjtésre kerültek a belső és a külső partnerek által nyújtható további szolgáltatások. A javasolt belső szolgáltatásfejlesztések az átjáró az Aquasziget Élményfürdőbe, nyitható ablakok, garázs lejáró egyértelműsítése, szaktudással rendelkező felszolgáló és animátor kollégák, szakmai tagságok bővítése, törzsvendég program kiszélesítése. Saját fejlesztési elképzelésként javaslat készült QR kódos városi sétára és két új funkció bevezetésére, melyek a Concierge és a Consumer Relations Manager. Korszerű, formalizált, minőség- és szolgáltatásfejlesztési rendszer továbbfejlesztése is szükségesnek mutatkozik. A külső partnerkapcsolatok fejlesztése is sokrétű lehet, mint például a borturizmus, vagy a város múzeumaival szorosabb együttműködés, kiváltképp a Duna Múzeum és a Geoda a zárt téri családi programok igénye miatt. Falmászás, bowling, buborékfoci és buborékszumo, kenutúra, elektromos roller és segway, kerékpártúra, valamint a Kökörcsin Ház ökoturisztikai központban lévő programok színes választéka és a lovasturizmus különböző ágai szolgálhatnak kültéri kikapcsolódási lehetőségként. További elemzés tárgya lehet egy longitudinális kutatás keretében, hogy a bevezetendő szolgáltatások hogyan erősítik a szálloda eredményességét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Esztergom, partnerkapcsolatok, szállodaipar, szolgáltatásfejlesztés, versenytársak elemzése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:05
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet