Zsákai László (2024) Zaklatás az iskolában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Zaklatás az iskolában_Szakdolgozat_ZsakaiLaszlo_OD6DXQ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Zsákai László SZO bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (522kB) |
|
PDF
Zsákai László.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (231kB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt A dolgozatom az iskolában történő zaklatás előfordulásának és körülményeinek témáját járja körül. A dolgozat célja ennek a súlyos probléma résztvevőinek és intézményeinek megértése, mind társadalmi, mind pedig egyéni szempontok szerint, emellett megvizsgálni, hogy jelenleg milyen intézkedéseket tesznek az iskolák, jogalkotók és szervezetek annak érdekében, hogy visszaszorítsák a diákok egymás közötti konfliktusaikat. Kitértem arra is, hogy mi az oka és hatása annak, hogy sok esetben az áldozatok nem mernek segítséget kérni a külvilágtól. A kutatásomhoz bárki számára elérhető online felületen lévő kérdőívet és mélyinterjús megkérdezést alkalmaztam, mindemellett pedig szakmai anyagok, internetes segédanyagok és könyvek olvasásával tájékozódtam a témában. A kérdőíves felmérésem célcsoportja azok a személyek voltak, akik kortól és nemtől függetlenül átéltek-e valaha iskolás éveikben bántalmazást akár áldozatként, elkövetőként vagy külső szemlélőként. A három interjút három különböző személlyel folytattam. Mivel minden oldalról szerettem volna megvizsgálni a témát, ezért beszélgettem egy iskolai dolgozóval, mint külső szemlélő, egy áldozattal és egy elkövetővel. A kérdőív és a mélyinterjúk átfogó képet adtak számomra az iskolában történő abúzusokkal kapcsolatban. Az esettanulmányom fókuszában főleg a mai iskoláskorú gyermekek álltak, akik a jelenlegi technológia fejlődés következtében már nem csak személyes, hanem online térben való bántalmazást is átélnek. A dolgozatomban az iskolai inzultálás formáit, testi-lelki következményeit, a társadalomra való hatásait mutatom be főként, de emellett megoldásokat és javaslatokat is szemléltetek, amelyeket kutatásokból és személyes tapasztalatokból merítettem. A kutatásom végére, arra a következtetésre jutottam, hogy az iskolai zaklatás elleni küzdelem egy összetett és sokrétű feladat, amely közös erőfeszítéseket igényel minden érintett szereplőtől. Az oktatási intézményeknek fel kell ismerniük a zaklatás jelentőségét és súlyát, és aktívan kell fellépniük annak érdekében, hogy biztonságos és támogató környezetet teremtsenek minden diák számára. A cél az, hogy meglegyen teremtve az iskolai közösségek számára a biztonság és a jólét. Kulcsszavak zaklatás, iskola, cyberbullying, depresszió, bántalmazás
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | áldozat, bántalmazás, cyberbullying, depresszió, iskola, zaklatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:04 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |