Mogyorósi Gergely (2024) Magyar Borkörkép 2024. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat 0429_Mogyorosi Gergely.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
eredetisegi-nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (192kB) |
|
PDF
Mogyorósi Gergely_Szakdolgozat értékelő_BK20240528.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (492kB) |
|
PDF
Mogyorósi Gergely_opponensi bírálat_SiposE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (143kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom célja megvizsgálni, milyen módon népszerűsítik hazánkban a minőségi borkultúrát? Szeretném feltérképezni azt is, hogy milyen új tendenciák figyelhetőek meg a borfogyasztás területén Magyarországon? Mely tényezők és azok milyen mértékben befolyásolják a borfogyasztók vásárlói döntését? S azt is szeretném feltárni, hogy az egészségtudatos borfogyasztás Magyarországon jelen van-e, s ha igen, milyen mértékben, és ez hogyan jelentkezik a borkínálatban? Továbbá kitekintésként a kínálati oldalon is felmérem azt, hogy vannak-e olyan kezdeményezések Magyarországon, amelyek a klasszikus borászatokon túlmutatnak, ha igen, ezek milyen formában működnek? Továbbá milyen lehetőségek állnak rendelkezésre akár a laikus borkedvelő, fogyasztó számára, hogy nagyobb befektetési eszköztár nélkül termelje meg, hozza létre saját ízlésére alakított borát, hiszen ezek a kezdeményezések is alakíthatják a jövőben a borfogyasztás területén kialakuló új irányvonalakat. Munkám során alapos szakirodalmi áttekintés keretében a legaktuálisabb intézkedések és legújabb jelenségek alapján kívánok egy általános körképet mutatni a hazai bor helyzetéről és a főbb borfogyasztási tendenciákról és borkészítési élményt formáló kezdeményezésekről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | borkultúra, bormarketing, egészség, fenntarthatóság, magyarországi borvidékek, trendkutatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:04 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |