Magyar Borkörkép 2024

Mogyorósi Gergely (2024) Magyar Borkörkép 2024. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 0429_Mogyorosi Gergely.pdf] PDF
Szakdolgozat 0429_Mogyorosi Gergely.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of eredetisegi-nyilatkozat.pdf] PDF
eredetisegi-nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (192kB)
[thumbnail of Mogyorósi Gergely_Szakdolgozat értékelő_BK20240528.pdf] PDF
Mogyorósi Gergely_Szakdolgozat értékelő_BK20240528.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (492kB)
[thumbnail of Mogyorósi Gergely_opponensi bírálat_SiposE.pdf] PDF
Mogyorósi Gergely_opponensi bírálat_SiposE.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom célja megvizsgálni, milyen módon népszerűsítik hazánkban a minőségi borkultúrát? Szeretném feltérképezni azt is, hogy milyen új tendenciák figyelhetőek meg a borfogyasztás területén Magyarországon? Mely tényezők és azok milyen mértékben befolyásolják a borfogyasztók vásárlói döntését? S azt is szeretném feltárni, hogy az egészségtudatos borfogyasztás Magyarországon jelen van-e, s ha igen, milyen mértékben, és ez hogyan jelentkezik a borkínálatban? Továbbá kitekintésként a kínálati oldalon is felmérem azt, hogy vannak-e olyan kezdeményezések Magyarországon, amelyek a klasszikus borászatokon túlmutatnak, ha igen, ezek milyen formában működnek? Továbbá milyen lehetőségek állnak rendelkezésre akár a laikus borkedvelő, fogyasztó számára, hogy nagyobb befektetési eszköztár nélkül termelje meg, hozza létre saját ízlésére alakított borát, hiszen ezek a kezdeményezések is alakíthatják a jövőben a borfogyasztás területén kialakuló új irányvonalakat. Munkám során alapos szakirodalmi áttekintés keretében a legaktuálisabb intézkedések és legújabb jelenségek alapján kívánok egy általános körképet mutatni a hazai bor helyzetéről és a főbb borfogyasztási tendenciákról és borkészítési élményt formáló kezdeményezésekről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: borkultúra, bormarketing, egészség, fenntarthatóság, magyarországi borvidékek, trendkutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:04
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet