Mivel motiváljunk, ha motiválatlanok, avagy motivál-e a gamifikáció a szakképzésben?

Szabóné Romsics Edit (2024) Mivel motiváljunk, ha motiválatlanok, avagy motivál-e a gamifikáció a szakképzésben? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szabóné Romsics Edit szakdolgozat portfolio  combined.pdf] PDF
Szabóné Romsics Edit szakdolgozat portfolio combined.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of 2024 máj Szabóné Romsics Edit külső bírálat FI.pdf] PDF
2024 máj Szabóné Romsics Edit külső bírálat FI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (340kB)
[thumbnail of Szabóné Romsics Edit MA bírálat.pdf] PDF
Szabóné Romsics Edit MA bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (329kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban összefoglaltam azokat az elméleteket, amelyek alapjait jelentették a motiváció kutatásnak. Megismerhetjük azokat a motívumokat is, amelyek cselekedeteinket befolyásolják, elindítják.Mindezekkel próbáltam megérteni, hogy mi hat és hogyan a tanulók motivációjára. Ugyanakkor figyelembe kellett venni, hogy az a generáció, aki jelenleg is az iskolapadban ül, teljesen más attitűdökkel és problémákkal rendelkezik, mint a korábbiak. Tanítsunk bárhol, bárkiket a digitális generáció már sosem lesz olyan, mint az internet előttiek. Az őket tanító, oktató tanároknak teljesen más szemszögből kell az ő oktatásukat szemlélni és megállapítottam, hogy más módszerekre is van és lesz szükség a jövőben.A gamifikáció segíthet ezen és visszavezetheti a tanárt, diákot egy sokkal stresszmentesebb oktatási módszerhez, ami, ha jól csinálják hatékonyabb is lehet.A játékosítással a szakirodalom szerint motiváltabbakká tehetjük a motiválatlanabb diákokat is azáltal, hogy kevésbé stresszes helyzeteket hozunk létre számukra a tanórán. Az értékelés megváltoztatása és a több játékos feladat által az eredményeik javulhatnak és a tananyagot is gyorsabban, hatékonyabban sajátíthatják el.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Gamifikáció, Játékosítás, ösztönzés, szakképzés, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:03
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet