Horváth Tímea (2014) A rendelésmenedzsment bemutatása a L’Oréal Professionel márkán keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
horvath_timea.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Horváth Tímea.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (67kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Szakdolgozatom „A rendelésmenedzsment bemutatása a L’Oréal Professionel márkán keresztül” címet viseli. Dolgozatomban a rendelés menedzsment folyamatait vizsgáltam meg. Először általánosságban, a folyamatokat és a tendenciákat. Ismertettem a disztribúció típusait és azok előnyeit illetve hátrányait. Vállalati divíziónként elemeztem, hogy egyes részlegeknek milyen fontosabb szerepei vannak és milyen módon csatlakoznak a rendelés menedzsmenthez. Második lépésként koncentráltan kiragadtam a rendelés menedzsment témakört és tovább bontottam azt rész folyamatokra és azok szerepére. Fontosnak találtam a kommunikáció, az informatikai eszközök, a kereskedelem és a vevőszolgálat szerepének mélyebb bemutatását. A szakdolgozat második felében pedig ismertetem a L’Oréal professzionális hajápoláson belüli két leg nagyobb márkáján, a L’Oréal Professionel és a Mátrix márkán alkalmazott direkt és indirekt disztribúciós rendszereken belül alkalmazott rendelés menedzsment folyamatokat. Célom a két rendszer megvizsgálásával, azok előnyeinek és hátrányainak felkutatása, és a fejlesztendő területek megtalálása volt. Kíváncsi voltam arra is, hogy az értékesítő cég méretei, és anyagi háttere hogyan befolyásolják a rendelésmenedzsmentben alkalmazott módszereket. Azért választottam ezt a témát, és ezt a céget, mert volt szerencsém kereskedelmi gyakornokként megtapasztalni a Cégben lezajló folyamatokat. Rengeteget tanultam, és úgy érzem, hogy ez a dolgozat a kiteljesedése az elmúlt 7 hónapos gyakornoki munkámnak, hiszen most már én is jobban átlátom, hogy melyek voltak azok a folyamatok, amikben én is részt vettem. Fontosnak tartottam itt is az elméleti részben alkalmazott módszertan szerint haladni, így a cég általános bemutatásával kezdtem. Ezek után pedig végig kísértem a folyamatokat, egészen onnantól, hogy a szalon leadja a rendelését a területi képviselőnek, az hogy juttatja el azt a központi rendszerbe, mindez hogyan jut el a központi raktárba és végül, hogyan jut el a termék a megrendelőhöz. A vevőszolgálat szerepét két féle szempontból vizsgáltam. Egyrészt a folyamatok segítése és végrehajtása, másrészt pedig a rendszer hibáiból adódó problémák kezelése miatt. A dolgozat elkészítéséhez, strukturált interjúkat készítettem. A személyes jó viszonynak köszönhetően, alkalmam nyílt rá, hogy cégen belül, és kívül is (Raben Group – logisztikai partner) mélyrehatóan szerezzek információkat. Előre megírt kérdéssor alapján interjúztattam az embereket. Sokszor az adott kérdésre kapott válaszok új kérdések feltevésére ösztönöztek, így eredményezve a rendelési rendszer alapos ismeretét és tanulmányozását. A dolgozat végére eljutottam oda, hogy a cégen belüli rendelés menedzsmenttel kapcsolatos folyamatokat értékeltem és azok fejlesztendő területeire is rávilágítottam.
Magyar cím
A rendelésmenedzsment bemutatása a L’Oréal Professionel márkán keresztül
Angol cím
The introduction of order management through L'Oréal Professionnel brand
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Nemzetközi Ügyletek és Logisztika Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Rendelésmenedzsment, Disztribúció |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Turányi Nóra |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Már. 05. 12:15 |
Utolsó módosítás: | 2015. Szep. 10. 14:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |