A rendelésmenedzsment bemutatása a L’Oréal Professionel márkán keresztül

Horváth Tímea (2014) A rendelésmenedzsment bemutatása a L’Oréal Professionel márkán keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of horvath_timea.pdf] PDF
horvath_timea.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Horváth Tímea.pdf] PDF
Horváth Tímea.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (67kB)

Absztrakt (kivonat)

A Szakdolgozatom „A rendelésmenedzsment bemutatása a L’Oréal Professionel márkán keresztül” címet viseli. Dolgozatomban a rendelés menedzsment folyamatait vizsgáltam meg. Először általánosságban, a folyamatokat és a tendenciákat. Ismertettem a disztribúció típusait és azok előnyeit illetve hátrányait. Vállalati divíziónként elemeztem, hogy egyes részlegeknek milyen fontosabb szerepei vannak és milyen módon csatlakoznak a rendelés menedzsmenthez. Második lépésként koncentráltan kiragadtam a rendelés menedzsment témakört és tovább bontottam azt rész folyamatokra és azok szerepére. Fontosnak találtam a kommunikáció, az informatikai eszközök, a kereskedelem és a vevőszolgálat szerepének mélyebb bemutatását. A szakdolgozat második felében pedig ismertetem a L’Oréal professzionális hajápoláson belüli két leg nagyobb márkáján, a L’Oréal Professionel és a Mátrix márkán alkalmazott direkt és indirekt disztribúciós rendszereken belül alkalmazott rendelés menedzsment folyamatokat. Célom a két rendszer megvizsgálásával, azok előnyeinek és hátrányainak felkutatása, és a fejlesztendő területek megtalálása volt. Kíváncsi voltam arra is, hogy az értékesítő cég méretei, és anyagi háttere hogyan befolyásolják a rendelésmenedzsmentben alkalmazott módszereket. Azért választottam ezt a témát, és ezt a céget, mert volt szerencsém kereskedelmi gyakornokként megtapasztalni a Cégben lezajló folyamatokat. Rengeteget tanultam, és úgy érzem, hogy ez a dolgozat a kiteljesedése az elmúlt 7 hónapos gyakornoki munkámnak, hiszen most már én is jobban átlátom, hogy melyek voltak azok a folyamatok, amikben én is részt vettem. Fontosnak tartottam itt is az elméleti részben alkalmazott módszertan szerint haladni, így a cég általános bemutatásával kezdtem. Ezek után pedig végig kísértem a folyamatokat, egészen onnantól, hogy a szalon leadja a rendelését a területi képviselőnek, az hogy juttatja el azt a központi rendszerbe, mindez hogyan jut el a központi raktárba és végül, hogyan jut el a termék a megrendelőhöz. A vevőszolgálat szerepét két féle szempontból vizsgáltam. Egyrészt a folyamatok segítése és végrehajtása, másrészt pedig a rendszer hibáiból adódó problémák kezelése miatt. A dolgozat elkészítéséhez, strukturált interjúkat készítettem. A személyes jó viszonynak köszönhetően, alkalmam nyílt rá, hogy cégen belül, és kívül is (Raben Group – logisztikai partner) mélyrehatóan szerezzek információkat. Előre megírt kérdéssor alapján interjúztattam az embereket. Sokszor az adott kérdésre kapott válaszok új kérdések feltevésére ösztönöztek, így eredményezve a rendelési rendszer alapos ismeretét és tanulmányozását. A dolgozat végére eljutottam oda, hogy a cégen belüli rendelés menedzsmenttel kapcsolatos folyamatokat értékeltem és azok fejlesztendő területeire is rávilágítottam.

Magyar cím

A rendelésmenedzsment bemutatása a L’Oréal Professionel márkán keresztül

Angol cím

The introduction of order management through L'Oréal Professionnel brand

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Ügyletek és Logisztika Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Rendelésmenedzsment, Disztribúció
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2015. Már. 05. 12:15
Utolsó módosítás: 2015. Szep. 10. 14:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet