A kávé megjelenése és jelentősége a rendezvények esetében

Ganczer Éva Flóra (2024) A kávé megjelenése és jelentősége a rendezvények esetében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Ganczer Éva Flóra_szakdolgozat_HJC91D.pdf] PDF
Ganczer Éva Flóra_szakdolgozat_HJC91D.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Ganczer Éva Szakd_ért.pdf] PDF
Ganczer Éva Szakd_ért.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc_Ganczer Éva Flóra.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc_Ganczer Éva Flóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (159kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témája a kávé megjelenése és jelentősége a rendezvények tekintetében. A célom az volt, hogy átfogó képet adjak a magyar rendezvénypiac kávéhoz kapcsolódó szemléletéről mind a keresleti, mind a kínálati oldalt tekintve. A szekunder kutatásom során először a rendezvény fogalmát és típusait ismertettem, majd a kávéról, mint a növényről, majd annak történetéről és fogyasztási szokásairól számoltam be hazai és külföldi példákat tekintve. Ezt követően a kávé rendezvényeken betöltött szerepéről és jelentőségéről írtam, majd konkrétabban a kávés rendezvényeket mutattam be. A célom elérése érdekében a kvalitatív kutatás során az interjút választottam, amiből hármat készítettem el a különböző nézőpontok megismerése érdekében. A legfőbb kutatási kérdéseimre, azaz arra, hogy jelenleg hazánkban a rendezvényeken milyen mértékben tartanak igényt a megrendelők és a fogyasztók a minőségi kávéra, számít-e egyáltalán nekik, hogy hogyan és milyen módon tudják elfogyasztani az általában csak mellékszereplőként megjelenő kávéjukat, egyértelmű választ kaptam. A kutatásból kiderült, hogy a rendezvények világában egylőre csekély az igény az igazán minőségi kávéra, azonban az előző évekhez képest még ez is növekvő tendencia. Ez alapján valószínűleg a következő években szintén egyre nagyobb hangsúly lesz a kávén, ahogy a fogyasztói magatartás is változik majd.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói igény, kávé, kávéfogyasztás, rendezvény, speciality
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:03
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet