A „Márka” brand marketingkommunikációs eszközei akkor és most

Czene Tímea Vanda (2024) A „Márka” brand marketingkommunikációs eszközei akkor és most. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A Márka brand marketingkommunikációs eszközei akkor és most.pdf] PDF
A Márka brand marketingkommunikációs eszközei akkor és most.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of 1. sz- melléklet - Interjú kérdések és átiratok.pdf] PDF
1. sz- melléklet - Interjú kérdések és átiratok.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (347kB)
[thumbnail of 2. sz. Melléklet - Kérdőív kérdések és eredmények.pdf] PDF
2. sz. Melléklet - Kérdőív kérdések és eredmények.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Czene Tímea Vanda_k.pdf] PDF
Czene Tímea Vanda_k.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (684kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Czene Tímea Vanda.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Czene Tímea Vanda.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (318kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom az egyik legnépszerűbb magyar üdítőitallal foglalkozik, ami nem más, mint a sokak által ismert Márka üdítő. A dolgozatomban azt kutattam, hogy hogyan változott a brand élete, megítélése és legfőképpen a marketingkommunikációja az elmúlt 50 év során. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a cég a mai napig egy 100%-ban magyar tulajdonú kis- és középvállalkozás, ami töretlenül kitörő sikereket ér el belföldön és külföldön egyaránt, és megállja a helyét a híres nemzetközi láncokkal telített piacon. Többet között ezért is tartom érdemesnek és érdekesnek vizsgálni az említett hazai terméket. A célom az volt, hogy minél nagyobb rálátást nyerjek a fogyasztói megítélésre és véleményekre, továbbá az egyik jelenlegi tulajdonos, illetve a marketing igazgató belső meglátásaira, ezzel pedig egy teljes képet tudjak formálni a „Márkáról”. A kutatási kérdéseimet személyes interjúkkal és kérdőívvel boncolgattam, hogy több szemszögből és a különböző korosztályoktól is elegendő információt kapjak. Összességében pedig elmondható, hogy a Márka üdítő számos megpróbáltatáson ment keresztül az évtizedek alatt, de a brand sosem tűnt el a köztudatból. A „Márka” kommunikációja is számottevően változott, kezdve a marketing stratégiától az igénybe vett marketingkommunikációs eszközökig. A vállalat egy új korszakát éli, mely innovációt és változásokat eredményezett, mind az üdítőkben, mind a marketingkommunikációjukat illetően, melyek egyes fogyasztói rétegekben pozitívan, másoknál néha negatívan csapódnak le, de ez a vállalat töretlen fejlődésében és korszerűsödésében nem szabott gátakat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing, marketing eszközök, marketingkommunikáció, márka, Márka üdítő, üdítőital
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:02
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet