Gyógyszertári kozmetikai márkák marketingkommunikációja

Biró Boglárka (2024) Gyógyszertári kozmetikai márkák marketingkommunikációja. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Biró Boglárka YTPQA8 Szakdolgozat.pdf] PDF
Biró Boglárka YTPQA8 Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bíró Boglárka_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Bíró Boglárka_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (290kB)
[thumbnail of Biró Boglárka_bírálati lap_VI.pdf] PDF
Biró Boglárka_bírálati lap_VI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a gyógyszertári kozmetikai márkák marketingkommunikációját mutatja be. A téma feltárása érdekében 3 gyógyszertári márka (CeraVe, La Roche-Posay, Uriage) reklámjait és marketingkommunikációs eszközeit elemeztem. A marketingkommunikáció az egyik alappillére a vállalkozások sikerének a versengő piacokon. Az a mód, ahogyan egy vállalat kommunikál a célközönségével, döntő fontosságú a márkaépítésben, az értékesítés növelésében és az ügyfélkapcsolatok erősítésében. A marketingkommunikáció napjainkban is meghatározó szerepet tölt be minden vállalat életében, ezért egy mindig aktuális téma. Segít megismertetni a márkánkat és termékeinket/szolgáltatásunkat a fogyasztókkal, továbbá eszköz arra, hogy az általunk meghatározott értékrendet közvetítsük a fogyasztók felé. Elemei segítenek a fogyasztók befolyásolásában annak érdekében, hogy növeljük keresletünket és a márkánk ismertségét. Az értékesítési folyamat minden szakaszában hatékony kommunikációra van szükség, hogy a vásárlók tudomást szerezzenek a termékekről vagy szolgáltatásokról, meggyőződjenek azok értékéről, és végül vásárlásra ösztönözve legyenek. A dolgozaton keresztül kezdetben bemutatom a közgazdaságban ismert marketingkommunikációs fogalmakat és fontosabb témákat, majd a gyógyszertári márkák által használt eszközöket és hogy milyen felületen reklámozzák magukat. A szakdolgozat fő része az egyes márkák marketingkommunikációs eszközeinek részletes elemzéséből áll. Bemutatom az eszközök hatékonyságát, az üzeneteket és a márkaépítésre gyakorolt hatást. A 3 márka viszonylag ismertebbnek mondható, így jól összehasonlítható a kommunikációjuk. Olyan témának gondolom, amelyről még nem készült sok kutatás, azonban érdekes meglelni bennük a különbségeket és a jól bevált stratégiákat. Ezek a termékek általában speciális összetevőket tartalmaznak, ezért hangsúlyozni kell a termékek hatékonyságát. Az ilyen típusú kozmetikumok marketingkommunikációja erősen támaszkodik az oktatásra és a tudatosításra. A fogyasztóknak meg kell érteniük, hogy miért különböznek ezek a termékek az általános kozmetikumoktól, és miért érdemes rájuk váltaniuk. A gyógyszertári kozmetikumoknak általában szoros kapcsolatuk van az egészségügyi szakemberekkel és a gyógyszertárakkal. Ennek megfelelően a marketingkommunikációnak célja lehet az orvosok és gyógyszerészek meggyőzése arról, hogy ajánlják ezeket a termékeket pácienseiknek, valamint a gyógyszertárakban elérjék, hogy kiemelt helyre állítsák őket és ezzel ösztönözzék az eladásokat. A közösségi médiumokon megtalálható reklámjaik elemzésére nagy figyelmet fordítottam, mert a modern világban rengeteg ember tájékozódik az online platformokon keresztül és szinte minden vállalat lépést tart ezzel a modernizációval. A digitalizáció térhódításával a marketingkommunikáció még nagyobb jelentőséget kapott. Az online platformokon való jelenlét és a digitális marketing eszközök lehetőséget adnak a vállalkozásoknak a célzottabb és hatékonyabb kommunikációra, valamint az ügyfelekkel való személyre szabottabb kapcsolattartásra. A reklámok és márkák elemzése után pedig egy kérdőív segítségével bemutatom, hogy mi a véleménye a kitöltőknek a gyógyszertári kozmetikumokat illetően. A kérdőív kitér az egyes gyógyszertári kozmetikai márkák ismertségére, arra, hogy honnan tájékozódnak a kozmetikumokat illetően, illetve, hogy melyikeket kedvelik és miért. Nagyobb tekintélyt fordítottam a gyógyszertári és drogériás kozmetikumok közötti preferenciákra. Fontosnak tartottam megtudni, miért választják inkább az egyiket a másiknál. Ez segítséget nyújt a marketingkommunikáció során abban, hogy miket kell kihangsúlyozni és előtérbe helyezni, hogy elérjük a kívánt célt. A szakdolgozatom végén pedig összefoglalom az általam megtudott információkat és konklúziót vonok a márkák sikerességét tekintve, illetve, hogy milyen platformok eredményesek és miért választják a gyógyszertári kozmetikumokat. Összességében tehát dolgozatom hasznos betekintést nyújt a marketing világába offline és online tekintetben is, megismerteti az olvasóval a gyógyszertári kozmetikumok sajátosságait és fogyasztói véleményeket is közvetít a témát illetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gyógyszertár, marketing, marketingkommunikáció, marketingkommunikációs eszközök, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:02
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet