Danícková Tímea (2024) Az élménymarketing szerepe és hatása a vendégélményre a Sziget Fesztivál példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Daníčková Tímea_szakdolgozat_IPVWGZ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Danickova Tímea_konzulens_Róbert Nóra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (144kB) |
|
PDF
Danicková Tímea_opponens_Trencsényi Judit.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (143kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom célja, hogy bemutassa a Sziget Fesztivál marketingtevékenységét, az alkalmazott kommunikációs eszközöket és az élményalapú marketing stratégiáit, valamint szélesebb összefüggésben értelmezze a fesztiválturizmus és a rendezvények marketingjének jelentőségét a mai társadalomban. A kutatásom során, olyan kérdésekre koncentráltam, mint hogyan lehet egy fesztivált nemcsak mint eseményt, hanem élményt pozícionálni a látogatók körében? Milyen módszerekkel lehet hatékonyan kommunikálni és elérni a célközönséget a zajos online térben? Milyen szerepet játszik a Sziget Fesztiválon átélt élmény a látogatók számára, és milyen hatással van ez a fesztivál iránti lojalitásukra és visszatérési szándékukra az elkövetkező években? Ezek a kérdések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy megértsük, hogyan alakítja a Sziget Zrt. a marketingstratégiáját az élményalapú megközelítés és a kulturális turizmus terén. A kutatás során két módszert alkalmaztam a primer adatgyűjtés érdekében. Az elsődleges kutatás során mélyinterjúkat készítettem a Sziget Fesztivál marketing vezetőjével és a marketingosztály tagjaival. Továbbá a kérdőív módszerét választottam, melynél az élmény jelentőségét vizsgáltam a látogatók körében. A szekunder kutatásom alapját a szakirodalmak képezték, illetve a Sziget Fesztiválról szerzett adataim nagy része belsős kutatásokból származik. Emellett helyszíni megfigyeléseket végeztem, amelyek lehetővé tették a fesztivál atmoszférájának közelebbről történő megértését. Ezek a kvalitatív megközelítések biztosítottak mélyebb betekintést a Sziget Fesztivál marketingstratégiájába és annak hatékonyságába.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élménymarketing, fesztivál, marketing, rendezvényszervezés, sziget fesztivál |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:02 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |