Az élménymarketing szerepe és hatása a vendégélményre a Sziget Fesztivál példáján keresztül

Danícková Tímea (2024) Az élménymarketing szerepe és hatása a vendégélményre a Sziget Fesztivál példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Daníčková Tímea_szakdolgozat_IPVWGZ.pdf] PDF
Daníčková Tímea_szakdolgozat_IPVWGZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Danickova Tímea_konzulens_Róbert Nóra.pdf] PDF
Danickova Tímea_konzulens_Róbert Nóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (144kB)
[thumbnail of Danicková Tímea_opponens_Trencsényi Judit.pdf] PDF
Danicková Tímea_opponens_Trencsényi Judit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom célja, hogy bemutassa a Sziget Fesztivál marketingtevékenységét, az alkalmazott kommunikációs eszközöket és az élményalapú marketing stratégiáit, valamint szélesebb összefüggésben értelmezze a fesztiválturizmus és a rendezvények marketingjének jelentőségét a mai társadalomban. A kutatásom során, olyan kérdésekre koncentráltam, mint hogyan lehet egy fesztivált nemcsak mint eseményt, hanem élményt pozícionálni a látogatók körében? Milyen módszerekkel lehet hatékonyan kommunikálni és elérni a célközönséget a zajos online térben? Milyen szerepet játszik a Sziget Fesztiválon átélt élmény a látogatók számára, és milyen hatással van ez a fesztivál iránti lojalitásukra és visszatérési szándékukra az elkövetkező években? Ezek a kérdések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy megértsük, hogyan alakítja a Sziget Zrt. a marketingstratégiáját az élményalapú megközelítés és a kulturális turizmus terén. A kutatás során két módszert alkalmaztam a primer adatgyűjtés érdekében. Az elsődleges kutatás során mélyinterjúkat készítettem a Sziget Fesztivál marketing vezetőjével és a marketingosztály tagjaival. Továbbá a kérdőív módszerét választottam, melynél az élmény jelentőségét vizsgáltam a látogatók körében. A szekunder kutatásom alapját a szakirodalmak képezték, illetve a Sziget Fesztiválról szerzett adataim nagy része belsős kutatásokból származik. Emellett helyszíni megfigyeléseket végeztem, amelyek lehetővé tették a fesztivál atmoszférájának közelebbről történő megértését. Ezek a kvalitatív megközelítések biztosítottak mélyebb betekintést a Sziget Fesztivál marketingstratégiájába és annak hatékonyságába.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élménymarketing, fesztivál, marketing, rendezvényszervezés, sziget fesztivál
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:02
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet