Holecz Lenke (2024) An overview of the changing and diverse system of distributing tourist products. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Dissertation.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (355kB) |
|
PDF
Holecz Lenke Bsc Consulent Karsai Árpád.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (150kB) |
|
PDF
Holecz Lenke Thesis Assessment Sheet.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Tourist products are products which are extremely sought after in today’s world. Which is why the theme of distribution of these products is an interesting study. The distribution of tourist products and services can be a diverse process, differing from sector to sector and dependent on consumer demand. Each tourist sector has varied strategies for distribution, though some sectors do share similarities, not only in strategies but in their segments and used platforms. To distribute efficiently to customers, current demand must be well known to be able to get in connection with clients. Suppliers are relying on distributors and vice versa for organizing and conducting a successful distribution process. The dissertation aims to share an overview of how products and services of tourism are distributed today by different tourist actors.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | destination management companies, distribution, hotel industry, online platforms, Online Travel Agencies, tourism, tourist products |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 15. 10:02 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 15. 10:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |