A housekeeping részleg kulcsfontosságú szerepe a Courtyard by Marriott Budapest szálloda példáján keresztül

Palkó Alexandra Erzsébet (2024) A housekeeping részleg kulcsfontosságú szerepe a Courtyard by Marriott Budapest szálloda példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Palkó Alexandra - Szakdolgozat .pdf] PDF
Palkó Alexandra - Szakdolgozat .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (902kB)
[thumbnail of Palkó Alexandra Erzsébet_konzulens_Bártfai Endre.pdf] PDF
Palkó Alexandra Erzsébet_konzulens_Bártfai Endre.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)
[thumbnail of Palkó Alexandra Erzsébet szakdolgozat Bírálat Csibi Sándor.pdf] PDF
Palkó Alexandra Erzsébet szakdolgozat Bírálat Csibi Sándor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (254kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja bemutatni magát a szállodát, annak szolgáltatásait, szobatípusait, rendezvénytermeit. Leírja majd mi egyáltalán az a housekeeping egy szállodán belül, hogy, hogyan is kell ezt elképzelni egy szállodában. Ezt követően lesz szó a szállodái housekeeping részleg feladatairól, munkaköreiről, dolgozóiról valamint, betekintést nyújt a mindennapi szervezésekbe, esetleges nehézségekbe és a részlegek közötti mindennapi kommunikációba, információ átadásába egymás felé.A housekeeping egy ugymondva „háttér részleg” a szállodán belül, mely ugyanakkor az egyik legfontosabb, hiszen egy már tiszta szobába megy be a vendég, ami az elvárása így ennek az elvégzése számára természetes, ha hibát talált vagy nem megfelelő a szoba számára, akkor az panaszokat eredményezhet, esetlegesen a szálloda lepontozását , negatív értékelését. Szeretném megmutatni, hogy ez több, mint a szobák kitakarítása és milyen folyamatok előzik meg ezt az állapotot, valamint, hogy miként az egyik legfontosabb a front office és a housekeeping kapcsolata és miben járulnak hozzá egymás munkájához. Egy szállodában csapatmunkára van szükség és fontosnak tartom majd kijelenteni, hogy a housekeeping a szálloda egyik nélkülözhetetlen eleme és legalább annyira fontos, mint a front office. Kutatási kérdéseim is ezekre helyezik a fő hangsúlyt, hiszen a következő kérdésekre keresem a választ. Milyen módszerekkel dolgoznak össze a szálloda részlegei a vendégség eléréséhez? A housekeeping részlegnek tényleg hatalmas szerepe van egy szálloda menőpi működésében? Miért fontos, hogy a front office és a housekeeping között igazi csapatmunka legyen. Kutatásomat interjú alanyok segítségével is szeretném kiterjeszteni, mint a szálloda igazgató segítségével, a rooms division managerrel aki a korábbi front office manager volt, illetve a senior housekeeping supervisorral. Segítségükkel egy átláthatóbb képet kaphatunk arról, hogy a részlegek a saját nézőpontjukból, hogyan látják a helyzeteket és hogy mit lehetne javítani a még eredményesebb munka érdekében. Megfogalmazom majd javaslataimat mitől javulhatna ez a részleg és ezzel együtt a szálloda is. Végül pedig összegzem a dolgozatban leírtakat és választ adok a kutatási kérdéseimre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Courtyard by Marriott Budapest City Center, feladatkör(ök), Front Office, housekeeping, housekeeping fontossága, housekeeping supervisor, kapcsolattartás, kommunikáció, Marriott, munkaerő, szálláshely-szolgáltatás, szállodaipar, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:02
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet