A játékosításban rejlő lehetőségek vizsgálata éttermek esetében

Szikora Szilvia (2024) A játékosításban rejlő lehetőségek vizsgálata éttermek esetében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SzikoraSzilvia_szakdolgozat_WXXLVE.pdf] PDF
SzikoraSzilvia_szakdolgozat_WXXLVE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of 240514_Bsc_SzikoraSzilvia.pdf] PDF
240514_Bsc_SzikoraSzilvia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (148kB)
[thumbnail of szikora_szilvia_opponens_lakatos.pdf] PDF
szikora_szilvia_opponens_lakatos.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (160kB)

Absztrakt (kivonat)

Az éttermek és vendéglátóipari egységek állandó kihívással szembesülnek, hogy hogyan tűnjenek ki a versenytársaik közül és hogyan tudják magasabb szintre emelni a vendégelégedettséget. A modern technológia térnyerésével ez a feladat még inkább előtérbe került, hiszen az éttermeknek és más vendéglátóhelyeknek lépést kell tartaniuk a vendégek folyamatosan változó igényeivel és elvárásaival. Ebben tud segíteni a játékosítás, ami egy olyan megközelítés, amely új lehetőségeket nyit az éttermek számára a vendégélmény javítására és a vendégelégedettség növelésére. A játékosítás során olyan játékos elemeket építenek be nem játékos környezetbe, az éttermi élménybe, mint például pontrendszerek, tematikák, küldetések, hűségprogramok és jutalmak, hogy motiválják és elkötelezzék a vendégeket a hely iránt.A kutatásom során netnográfiai vizsgálatot végeztem három különböző étterem online marketingjében alkalmazott játékosítási elemek elemzésére, valamint egy kérdőíves felmérést, hogy feltérképezzem a vendégek véleményét és preferenciáit, amelyre összesen 101 válasz érkezett.Az eredményekből látható, hogy bár a játékosítás hatékony eszköz lehet az új vendégek vonzására és a vendégelégedettség növelésére, fontos tudatosítani, hogy ez önmagában nem elegendő a vendéghűség kialakításához, hiszen a minőségi étel és ital továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik ebben a folyamatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Játékosítás, online marketing, tematikus étterem, vendégelégedettség, vendégélmény, vendéghűség, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:01
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet