A magyarok kávéfogyasztási szokásai

Radnai Vivien (2024) A magyarok kávéfogyasztási szokásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (885kB)
[thumbnail of Mellékletek.pdf] PDF
Mellékletek.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (260kB)
[thumbnail of JDK_Szakdolgozat értékelő_Radnai Vivien.pdf] PDF
JDK_Szakdolgozat értékelő_Radnai Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)
[thumbnail of Radnai Vivien Bsc Konzulens Karsai Árpád.pdf] PDF
Radnai Vivien Bsc Konzulens Karsai Árpád.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (128kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként a magyarok kávéfogyasztási szokásait választottam, melyhez két alapvető ok vezetett. Egyrészről a kávé az egyik legnépszerűbb élvezeti cikk, mely a világon a legismertebb élénkítő ital, valamint a második legtöbbet fogyasztott ital a víz után. Emellett a kávé világkereskedelmi szerepe is jelentős. Másrészről számomra a kávé nem csak egy energetizáló, koffeint tartalmazó italt jelent, hanem azt a szokást, rituálét, amit kávézásnak hívunk. A kávékultúra 5 éve vált szenvedélyemmé, 2020 óta, amikor átvehettem a barista bizonyítványom és még professzionálisabban kezdtem foglalkozni a kávékészítéssel. Ezután egyre több időt szenteltem a minőségi kávé kínálat megismerésére és élvezetére. Ekkoriban egyre több specialty kávézó nyílt meg hazánkban, melyek népszerűsítették az újhullámos kávékultúrát vagyis a fair trade-t. A specialty kávé igazi élvezetet nyújt, azoknak akik szeretnének új és különleges ízvilágú kávékkal megismerkedni. 2022 májusában kaptam egy lehetőséget, hogy jobban belelássak a barista szakmába, mivel ekkor kezdtem el egy specialty kávézóban dolgozni részmunkaidőben az egyetem mellett. Sok hasznos tapasztalattal lettem gazdagabb és rengeteg a szakmához nélkülözhetetlen tudást sajátítottam el. Megtanultam őrlőt állítani, ami nagyon fontos a kávéital eredeti ízjegyeinek megállapításához és latte art öntési technikákkal tettem színesebbé az elkészített kávék kinézetét. A megkapott rengeteg tudás után arra a következtetésre jutottam, hogy szeretném a szakdolgozatomban felmérni, vizsgálni a magyarok kávéfogyasztási szokásait. Nagy hangsúlyt szeretnék fektetni a specialty kávé szerepére, mivel sokan a nagyon savanyú, világos pörkölésű kávéval azonosítják ezeket az italokat, pedig ez sokkan többet jelent. Manapság egyre nagyobb szerepet játszik sok ember életében a kávé fogyasztása. Sokaknál az otthoni kávézás a napi rutin részévé vált, míg mások a munkahelyi környezetet preferálják. Ezenkívül a kávé különleges élményt nyújthat, mely tökéletes kísérője lehet a szociális életünk megélésének, ha egy kávézóban a hozzánk közel álló emberekkel fogyasztjuk el. A vendéglátásban és turizmusban is egyre nagyobb szerepkört tölt be a kávé, mivel sok szállodalánc és vendéglátóegység keresi a jó minőséget biztosító magán kávépörkölőket, ezzel támogatva a hazai kávétársaságokat.Nagy álmom válna valóra, ha a jövőben saját specialty kávézót nyithatnék meg. Terveim szerint a jövőben folytatom a barista szakmát, ezenfelül barista oktatóként is tevékenykedni fogok. Számomra fontos, hogy az emberek megismerjék és megkedveljék az újhullámos kávékultúrát, valamint szándékomban áll a fiatalok bevonzása, ezért szeretnék a közösségi médián egy blogot indítani, melyben több ismeretet kaphatnak az emberek a specialty kávékról, kávézókról. Ezt azért is tartom fontos küldetésnek, mert Magyarországon mindig nagy hagyománya volt a kávéházi kultúrának különösen az 50’-es évekig, amire építhetünk. Ráadásul földrajzi adottságainknak köszönhetően folyamatosan rengeteg hatás érte a hazai kávékultúrát. A 30’-as évekig a bécsi, majd a rendszerváltás hajnalán az olasz. Ezeknek köszönhetően nálunk talán gyorsabban és eredetibb módon tudjuk adaptálni a világon fellelhető megannyi trendet, sőt talán új irányzatokat találhatunk a XXI. századi specialty hullámnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, belföldi kereslet, fogyasztás, fogyasztói szokások, Magyarország
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 15. 10:01
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 15. 10:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet