Ádám Tamás (2023) Adatvédelem és felhasználói bizalom a digitális marketingben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Ádám_Tamás_JR7CER.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Ádám_Tamás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (152kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat Ádám Tamás.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (238kB) |
|
PDF
Ádám_Tamás_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (230kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az Adatvédelem és felhasználói bizalom a digitális marketingben című szakdolgozatom az online térben zajló fő adatvédelmi kihívásokra összpontosít. A viszonylag új GDPR és a cookie törvények által előírt szabályozásokat vizsgálva, a dolgozat célja a felhasználók személyes adatainak védelmét és a bizalomépítést segítő intézkedések elemzése és fejlesztési javaslatok tevése. Az adatvédelem nem csupán jogi kötelezettség, hanem eszköz is a bizalomépítéshez. A felhasználók egyre inkább érzékenyek az adatvédelemre és a személyes információikra, és ez befolyásolja vásárlási és online viselkedésüket. Ezért a vállalatoknak az adatvédelmi szempontokat nem csupán szabályok betartásaként kell kezelniük, hanem lehetőségként arra, hogy kiemelkedjenek a versenytársaik közül azzal, hogy gondoskodnak ügyfeleik adatainak biztonságáról és tiszteletben tartják a személyes adatok védelmét. A dolgozatban kvantitatív kutatás során online kérdőíves és kvalitatív kutatás keretében tartott mélyinterjút is elemző módszereket alkalmazva vizsgálom, hogyan érintik ezek a szabályozások a felhasználói magatartást és a bizalmat a digitális marketing környezetében. A dolgozat fókuszában az áll, hogy hogyan befolyásolják ezek az intézkedések a fogyasztók viselkedését, a vállalatok marketingstratégiáit és az online tér bizalmi atmoszféráját. Az eredmények elemzése és következtetések levonása révén a szakdolgozat kiemeli az adatvédelem fontosságát a digitális marketingben, és javaslatokat tesz a bizalomépítés és a felhasználók személyes adatainak kezelése terén a digitális környezet fenntartható és etikus működése érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatvédelem, bizalom, cookies (sütik), GDPR (General Data Protection Regulation), online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Júl. 11. 07:53 |
Utolsó módosítás: | 2024. Júl. 11. 07:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |