Adatvédelem és felhasználói bizalom a digitális marketingben

Ádám Tamás (2023) Adatvédelem és felhasználói bizalom a digitális marketingben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Ádám_Tamás_JR7CER.pdf] PDF
Ádám_Tamás_JR7CER.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Ádám_Tamás.pdf] PDF
BA_O_Ádám_Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (152kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat Ádám Tamás.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat Ádám Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (238kB)
[thumbnail of Ádám_Tamás_biralat.pdf] PDF
Ádám_Tamás_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (230kB)

Absztrakt (kivonat)

Az Adatvédelem és felhasználói bizalom a digitális marketingben című szakdolgozatom az online térben zajló fő adatvédelmi kihívásokra összpontosít. A viszonylag új GDPR és a cookie törvények által előírt szabályozásokat vizsgálva, a dolgozat célja a felhasználók személyes adatainak védelmét és a bizalomépítést segítő intézkedések elemzése és fejlesztési javaslatok tevése. Az adatvédelem nem csupán jogi kötelezettség, hanem eszköz is a bizalomépítéshez. A felhasználók egyre inkább érzékenyek az adatvédelemre és a személyes információikra, és ez befolyásolja vásárlási és online viselkedésüket. Ezért a vállalatoknak az adatvédelmi szempontokat nem csupán szabályok betartásaként kell kezelniük, hanem lehetőségként arra, hogy kiemelkedjenek a versenytársaik közül azzal, hogy gondoskodnak ügyfeleik adatainak biztonságáról és tiszteletben tartják a személyes adatok védelmét. A dolgozatban kvantitatív kutatás során online kérdőíves és kvalitatív kutatás keretében tartott mélyinterjút is elemző módszereket alkalmazva vizsgálom, hogyan érintik ezek a szabályozások a felhasználói magatartást és a bizalmat a digitális marketing környezetében. A dolgozat fókuszában az áll, hogy hogyan befolyásolják ezek az intézkedések a fogyasztók viselkedését, a vállalatok marketingstratégiáit és az online tér bizalmi atmoszféráját. Az eredmények elemzése és következtetések levonása révén a szakdolgozat kiemeli az adatvédelem fontosságát a digitális marketingben, és javaslatokat tesz a bizalomépítés és a felhasználók személyes adatainak kezelése terén a digitális környezet fenntartható és etikus működése érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatvédelem, bizalom, cookies (sütik), GDPR (General Data Protection Regulation), online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Júl. 11. 07:53
Utolsó módosítás: 2024. Júl. 11. 07:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet