TQM modell összehasonlítása a Raiffeisen Bank és McDonald's vállalaton keresztül

Niazi Hila (2023) TQM modell összehasonlítása a Raiffeisen Bank és McDonald's vállalaton keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Niazi Hila FOSZK-gazdmen záródolgozat.pdf] PDF
Niazi Hila FOSZK-gazdmen záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. December 13..

Download (475kB)
[thumbnail of CamScanner 2023-12-13 22.07.pdf] PDF
CamScanner 2023-12-13 22.07.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (301kB)
[thumbnail of összefoglalás végleges.pdf] PDF
összefoglalás végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. December 13..

Download (202kB)
[thumbnail of Niazi Hila.pdf] PDF
Niazi Hila.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (229kB)
[thumbnail of Nemes Balázs külső konzulensi bírálat.pdf] PDF
Nemes Balázs külső konzulensi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (93kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom célja, hogy bemutassam, összehasonlítsam a Raiffeisen Bank Zrt. és McDonald’s vállalaton belüli TQM szemlélet sajátosságát. Témaválasztásom oka a következő: gyakorlati jelenségekkel szeretném ábrázolni, kifejteni a párhuzamokat. Dolgozom mindkét vállalatnál, a McDonald’s-nál kifejezetten ezzel foglalkozom, ügyfélélményért vagyok felelős az egyik étteremben. Célom, hogy a digitalizáció bevonásával, hogyan lehet még hatékonyabban kielégíteni az ügyfelek és vendégek igényeit. Manapság sokkal fontosabb, hogy személyre szabottan tudjunk termékeket eladni, egy-egy célcsoportot megközelíteni, szükségleteket kielégíteni. Habár két teljesen már koncepciójú és jellegű vállalatot hasonlítok össze, mégis számos eszköz ugyanaz. Záródolgozatom készítése során szerettem volna bemutatni külön-külön a két vállalat TQM-szemléletét, eszközeit, majd a végén végezni egy összehasonlítást. Úgy gondolom, hogy a mai világban egyre fontosabb az, hogy felismerjük a változásokat és erre reagáljunk, a digitalizáció kulcsfontosságú, a fiatalabb generációkat már csak így lehet megszólítani, itt a magam nevében is beszélek. Az idősebb generációnak pedig fel kell venni az ütemet és „haladniuk kell a korral”. Fontosak a finomhangolások, személyre szabások, egyedi igények felmérése is. Célom volt, hogy a leírt elemzési módszereket megismerhessem, és szakmai tapasztalatom alapján átélhessem. A következtetéseket záródolgozatomban kifejtve és elemezve ismertettem, ezek alapján jutottam munkám téziséhez. Munkám során fő kiindulópontként a TQM-modell alapos kivesézése volt, bemutatása, történeti áttekintése, szerepe Magyarországon, nem utolsósorban egyes árnyoldalait is szerettem volna szemléltetni. A két vállalat pedig a gyakorlati példa, habár nagyon különböző, mégis nagyon hasonló vonásai vannak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: banki hitelezés, bankvilág, hazai bankok, minőségügy, nagyvállalatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:38
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet