A kommunikáció szerepe a változás menedzselésében az E.ON gyakorlatán bemutatva

Molnár Dóra (2023) A kommunikáció szerepe a változás menedzselésében az E.ON gyakorlatán bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A kommunikáció szerepe a változás menedzselésében az E.ON gyakorlatán bemutatva (1).pdf] PDF
A kommunikáció szerepe a változás menedzselésében az E.ON gyakorlatán bemutatva (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of szakdolgozati-osszefoglalas.pdf] PDF
szakdolgozati-osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (207kB)
[thumbnail of Molnár Dóra_bírálat_GM_FLK.pdf] PDF
Molnár Dóra_bírálat_GM_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (181kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére _v2.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére _v2.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témája abból az elképzelésből indult ki, hogy bemutassam, hogy az E.ON-nál bekövetkező szervezeti változások milyen hatással vannak a belső kommunikációra és rálátást adjak arra vonatkozóan, hogy egy sikeres szervezeti változást milyen mértékben képes befolyásolni a jó belső kommunikáció. A szakirodalmi összefoglalást három fő részre tagoltam. A kommunikációt, szervezeti kommunikációt és a változásmenedzsment összefüggéseit mutattam be. Az első részben vázoltam, hogy mi is a kommunikáció, milyen értelmezései, modelljei és összefüggései vannak. Ez képezte az alapját a szervezetekre vonatkozó kommunikáció ismertetésének, melyben külön alfejezetben szerepeltettem a belső és a külső kommunikációhoz tartozó elméletek és fogalmakat, illetve kitértem a hazai kutatásokra, melyek között magyarországi projekteket, gyakorlati példákat mutattam be annak érdekében, hogy szemléltethessem, mennyire fontos belső kommunikáció megfelelő működtetése a vállalatok életében és milyen sikerekkel, tanulságokkal zárulhatnak a projektek. A harmadik fejezetben a változásmenedzsmentettel foglalkoztam és a változás sikerességének a tényezőit tártam fel, hiszen a kutatások mindegyike megfogalmazta, hogy az változással kapcsolatos hozzáállással foglalkozni érdemes, amennyiben a vállalatok szeretnék megőrizni piaci pozíciójukat és lépést tartani az innovációval, új igények teljesítésével. A negyedik fejezet az E.ON bemutatásáról szól. Az E.ON-nál dolgozom és a feladatom között szerepel a szervezeti belső kommunikáció támogatása. Részt veszek rendezvények szervezésében, segítem a különböző területek közötti kommunikáció gördülékeny menetét és hozzájárulok a vállalat kommunikációs hálózatának jobbításához, értékeléséhez és fejlesztési ötletek megvalósításához. Az E.ON bemutatását ezért a belső kommunikáció oldaláról közelítettem meg. A belső kommunikációs eszközei között szerepelnek a digitális eszközök, mint a Connect és a videók, a nyomtatott eszközei között találhatók a plakátok és a kiadványok és ide tartoznak még a rendezvények. A cég külső kommunikációját reaktív és proaktív eszközök is segítik, melynek célja, hogy az E.ON és az ügyfélköre közti bizalom kialakulhasson és a vállalati hírnév erősödhessen. A szakirodalmi áttekintés és a vállalat bemutatása után bemutattam a kutatási kérdésemet, mely arra vonatkozott, hogy az E.ON-nál létrejött változások milyen hatással voltak a belső kommunikációra. Kevert módszertan alkalmazásával kerestem választ a feltett kérdésre. Primer adatgyűjtést használva, 107 fő által kitöltött online kérdőíves vizsgálat eredményét elemeztem. Megállapítottam, hogy az E.ON által kommunikált változás kapcsán megjelenő kommunikációt a kitöltök 68%-a megfelelőnek értékelte, ugyanakkor 68%-uk nehézségekkel szembesült. A kiritkák között szerepelt, hogy a vezetők nem fogadták a munkavállalók visszajelzéseit és véleményét, nem volt teljeskörű a tájékoztatás, megjelentek homályos információk, gyakori változtatások és torz üzenetek. A kutatás fontos felismerése volt, hogy az E.ON kommunikációs csatornái közül a legmegfelelőbbnek a kitöltők az írásos vezetői tájékoztatókat és a Connecten keresztül érkező információkat jelölték meg. Ez utóbbi a változással együtt járó új eszköz a szervezetnél és elmondható, hogy a kutatásban részt vevők többsége átláthatónak és könnyen kezelhetőnek tartja, ami pontos és naprakész hírekkel tud számukra szolgálni. Az eredményeket áttekintve levontam a következtetések és öt javaslatot fogalmaztam meg. Az első javaslatom egy platform létrehozása, ami segíti a munkavállalókat nem csak elolvasni az újdonságokat, hanem lehetőséget ad a kérdések feltevésére is. A vezetők részére indított rendszeres kommunikációs tréningek és azok visszakövetése volt a második javaslatom. A következő indítványom arra vonatkozott, hogy a nagy változásokat egyidejűleg és mindenki számára elérhetően jelentsék be, hogy elkerülhetővé váljanak a torz információk és folyosói pletykák. A negyedik javaslat a megfontoltságra vonatkozott, hiszen a visszajelzések alapján elmondható, hogy több alkalommal is hirtelen változtatott a vezetőség a koncepción, ami bizonytalanságot okozott a munkavállalók között. Az utolsó javaslatom a kommunikációs csatornák sokszínű alkalmazására vonatkozott, ugyanis a vállalatnál irodai dolgozók és terepi munkások is vannak. Oda kell figyelni a különböző részlegek igényeire, beosztására és az alapján működtetni a csatornákat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus levelezés, gyakorlati megvalósítás, hipotézis, kommunikáció, változásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:37
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet