Az operatív tervezés elmélete és gyakorlata média- és reklámtevékenységet folytató nagyvállalati környezetben

Szilágyi Dániel (2023) Az operatív tervezés elmélete és gyakorlata média- és reklámtevékenységet folytató nagyvállalati környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of szilagyi_daniel_Q7O2DG.pdf] PDF
szilagyi_daniel_Q7O2DG.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of szakdolgozati-osszefoglalas_Q7O2DG.pdf] PDF
szakdolgozati-osszefoglalas_Q7O2DG.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (519kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Szilágyi Dániel (1).pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Szilágyi Dániel (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (172kB)
[thumbnail of Szilágyi Dániel.pdf] PDF
Szilágyi Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (205kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom középpontjában a média- és reklámtevékenységet folytató nagyvállalatok operatív tervezési folyamata áll. A dolgozatban kifejtésre kerül az üzleti tervezés jelentősége egy olyan dinamikus piaci környezetben, ahol a vállalatoknak gyorsan kell reagálniuk a változó trendekre. Részletes elemzés szemlélteti a médiaipar és a reklámpiac változó trendjeit, kiemelve a streaming szolgáltatások és a digitális reklámok növekvő szerepét. Emellett konkrét példákon keresztül mutatom be az operatív tervezés gyakorlatát és annak hatásait egy nagyvállalat működésében. A pénzügyi tervezés szerepe ezen a területen még hangsúlyosabb, különösen a turbulens piaci környezet és a fogyasztói trendek folyamatos változása miatt. Elemzésem tükrözi a pénzügyi tervezés hatását az üzleti stratégiára, illetve bemutatja, hogyan segít a vállalatvezetésnek a pénzügyi helyzet átlátásában és a helyes gazdasági döntések meghozatalában. A hosszú távú tervek, az éves költségvetés és a havi előrejelzés nemcsak prognózisokat nyújt, hanem segíti a stratégia végrehajtásának nyomon követését és a különböző szcenáriók előrejelzését. Az operatív tervezés célja a rövid távú célok részletes tervezése a vállalkozás számára. A dolgozatban elemzett gazdasági társaság példája jól demonstrálja, hogy az éves pénzügyi terv összeállítása nélkülözhetetlen a vállalat megfelelő működéséhez. Az üzleti tervezés hatékony eszköz a célok meghatározásában, a követelmények tisztázásában és a vállalat teljesítményének mérésében, ezzel elősegítve a gazdasági társaság hatékonyabb működését és hosszú távú eredményességét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel (BA) Táv

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális média, forecast, operatív tervezés, pénzügyi tervezés, szerencsejáték
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:37
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet