A vezető szerepe a dolgozói flow-élményben egy banki gyakorlatban

Nagy Vanda (2023) A vezető szerepe a dolgozói flow-élményben egy banki gyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nagy_Vanda_DF0M91.pdf] PDF
Nagy_Vanda_DF0M91.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (960kB)
[thumbnail of Nagy Vanda_DF0M91_Összefoglalás.pdf] PDF
Nagy Vanda_DF0M91_Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (124kB)
[thumbnail of Nagy Vanda bírálat.pdf] PDF
Nagy Vanda bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (324kB)
[thumbnail of Nagy Vanda_szakdolgozat_konzulensi értékelés.pdf] PDF
Nagy Vanda_szakdolgozat_konzulensi értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom célja a vezetők befolyásának megismerése volt a dolgozói flow-élmény elősegítésében egy általam választott banknál. Ezt a témát azért választottam, mert saját tapasztalataim szerint én is sokkal hatékonyabban végzem a munkám, ha flow-élményt élek át, illetve fontosnak tartom a vezető szerepét, véleményem szerint a vezetők saját munkavégzésükkel is tudnak hatni a munkavállalókra, ezen keresztül is tudják őket inspirálni. Több kutatást bemutatok a dolgozatom szakirodalmi részében. Többek között körbejárom a flow-élmény meghatározását, megnézem a flow-élmény és a munkavégzés kapcsolatát, végül a szervezeten belül tapasztalat flow-élményre térek rá, ezen belül címadó témámra is, a vezetők befolyására. Primer kutatásom célja volt, hogy megvizsgáljam, hogy az általam elért banki munkavállalók alátámasztják-e a szakirodalmi részben bemutatott kutatásokat. A szakirodalmi rész alapján két hipotézist is megfogalmaztam: · H1: Azok a munkavállalók, akik pozitívan nyilatkoztak vezetőjük viselkedéséről gyakrabban élnek át flow-élményt, mint azok, akik nem. · H2: A munkatársak vezetői gyakrabban élnek át flow-élményt, mint a beosztottak. Ezek kiderítése érdekében egy Google forms kérdőívet készítettem, amely csak zárt kérdéseket tartalmazott. A kérdőív tartalmazott két demográfiai kérdést, majd megnéztem, hogy mit gondolnak a bank dolgozói a munkavégzésük során átélt flow-élményükről, illetve a vezetőjük viselkedéséről, valamint, hogy ezek milyen összefüggésbe vannak egymással. A mintavételt nem valószínűségi mintavétellel, szakértői kiválasztás, illetve hólabda módszerrel valósítottam meg. Az adott bank HR osztálya segített a kérdőívem eljuttatásában a munkavállalókhoz, megkérve őket, hogy ők is továbbítsák minél több kollegájuknak. A kérdőív eredményei alapján, valószínűsíthető, hogy azok a munkavállalók, akik pozitívan élik meg vezetőjük viselkedését, gyakrabban élnek át flow-élményt, mint azok, akik nem, valamint a munkatársak vezetői gyakrabban élnek át flow-élményt, mint a beosztottak. Ezeken felül a beérkezett válaszokat egyenként, valamint munkakör típusonként is megvizsgáltam.Tekintettel arra, hogy az elért munkavállalók átlagosan jóra értékelték a vezetőjük viselkedését, nem arra tettem javaslatokat, hogy ezen változtassanak, hanem cselekvéseik tudatosítására hívtam fel a figyelmet. Ennek érdekében tréningeket javasoltam a vezetőknek a munkavállalói flow-élmény elősegítésével kapcsolatban. Véleményem szerint kutatásom azért aktuális manapság, mert a munkaerőpiacon egyre nagyobb a verseny a jó szakemberekért. Emiatt is fontos, hogy egy vállalat felismerje, hogy mitől elégedettek, valamint elégedetlenek a dolgozói. Ennek az elégedettségnek, vagyis boldogságnak a velejárója lehet a flow-élmény is, melyben fontos szerepe lehet a vezetőknek is. Úgy gondolom kutatásom nemcsak a vezetőknek lehet hasznos a visszajelzés miatt, hanem a bank HR osztályának is, hiszen a vezetőkön keresztül is tudnak hatni a munkavállalóra, valamint a toborzás-kiválasztás folyamtoknál is figyelembe tudják venni a kutatásomban ismertetett szempontokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, befolyásolás, flow-élmény, munkavállalók, vezetői viselkedés, vezetők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:36
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet