Partner kapcsolatok kezelése és informatikai támogatásának vizsgálata az MVM csoporton belül

Kőrösi Laura (2023) Partner kapcsolatok kezelése és informatikai támogatásának vizsgálata az MVM csoporton belül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kőrösi_Laura_YQNBE3.pdf] PDF
Kőrösi_Laura_YQNBE3.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 06..

Download (1MB)
[thumbnail of titoktartási.pdf] PDF
titoktartási.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (71kB)
[thumbnail of BA_O_Kőrösi_Laura.pdf] PDF
BA_O_Kőrösi_Laura.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 06..

Download (207kB)
[thumbnail of Kőrösi Laura_bírálat_GM_FLK.pdf] PDF
Kőrösi Laura_bírálat_GM_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (182kB)
[thumbnail of BA_B_Kőrösi_Laura.pdf] PDF
BA_B_Kőrösi_Laura.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (202kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban válaszok találhatóak a kommunikáció fogalmára, ismeretekre lehet szert tenni a kommunikáció folyamatával, szereplőivel, eszközeivel és fajtáival. Emellett szó esett a dolgozatomban a kommunikáció szerepéről a vállalatokban, illetve a nagyvállalatok tekintetében a vevő – szállító kapcsolat is megjelent. Ezen felül belemélyedtem az elégedettségmérés fortélyaiba és szemléltettem az elégedettségmérés modelljeit, melyek a következőek, egy dimenziós, kétdimenziós és háromdimenziós modellek. Szó esett még az elégedettségmérés módszereiről is. Számomra nagyon érdekes volt megvizsgálni, hogy mennyi módon lehetséges megtudni az emberek véleményét egy rendszerrel vagy termékkel kapcsolatban. Ezt követően a beszerzésről általánosságban is írtam, magáról a beszerzés céljairól, a beszerzés területeiről és folyamatairól az igény megálmodásától a kézhez vételéig. Ezen felül az elméleti hátteret képezi még a vállalatirányítási szoftverek, mint nagyobb téma. Itt 5 rendszer került bemutatásra a SAP, a Procusys, a Proebiz, az automatizált robotfolyamatok és az Inetbuyer online katalógusrendszer, ami a kutatásom fő alkotó eleme volt. A kutatási kérdése a dolgozatnak, hogy miként lehet fejleszteni az Inetbuyer katalógusrendszert. A rendszer a beszerzés munkáját segíti, így fontos részét képezi az elméleti résznek, ahogy a kommunikáció is. Hiszen a beszerző és a szállító közötti megfelelő kommunikáció elengedhetetlen az aktuális és megfelelő adatok és termékek biztosításához. Emellett a kommunikáció a mindennapok része mind a beszerző és igénylő, mind a beszerző és szállító között. A kutatásom során kevert módszertant alkalmaztam így megjelenik mind a kvalitatív, mind a kvantitatív módszertan is. Az interjút két személlyel készítettem, akik a katalógusrendszer fejlesztői oldalát képviselték. Míg a kérdőívem fókuszcsoportja a felhasználók voltak. 103 felhasználó véleményét elemeztem ki a katalógus funkciói kapcsán és a módosítási javaslataik is szerepelnek a kutatásban. Végső soron konklúziót vontam le az eredmények alapján és módosítási javaslatokat tettem a felület fejlesztésére vonatkozóan.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elégedettségvizsgálat, kommunikáció, partnerkapcsolat(ok), számítógépes katalógus, vállalatirányítási információs rendszer(ek)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:36
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet