Beszerzésmenedzsment módszerek és azok gyakorlati alkalmazása az OBI Hungary Retail Kft. vállalatnál

Váradi Balázs (2023) Beszerzésmenedzsment módszerek és azok gyakorlati alkalmazása az OBI Hungary Retail Kft. vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Váradi_Balázs_T37T1P.pdf] PDF
Váradi_Balázs_T37T1P.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. December 12..

Download (987kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (181kB)
[thumbnail of BA_O_Váradi_Balázs.pdf] PDF
BA_O_Váradi_Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. December 12..

Download (85kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_2023 Váradi Balázs.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_2023 Váradi Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (200kB)
[thumbnail of Külső konzulensi szakdolgozati bírálat.pdf.pdf] PDF
Külső konzulensi szakdolgozati bírálat.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (667kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a beszerzésmenedzsment módszerek és azok gyakorlati alkalmazása azOBI Hungary Retail Kft. vállalatnál. A cégnél eltöltött másfél évem ösztönzött arra, hogyszakdolgozatomat ebből a témából írjam. Ezen idő alatt rá kellett jönnöm, hogy vannakhiányosságok és elavult technológiák, ami miatt nem elég hatékony a beszerzési osztály.Kutatásom során megpróbáltam beazonosítani, hogy a vállalat beszerzési osztályán melyek azoka területek, amik fejlesztésre szorulnak. Ezt egy logikusan felépített kérdőívvel kívántam feltárni.A cégen belül kiemelkedően fontos szerepe van a beszerzésnek. Mondhatjuk úgy is, hogy ez azegyik alappillére. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy ez a terület hatékonyan működjön avállalaton belül, mert ez nagyban befolyásolja a cég versenyképességét.Dolgozatom első részében a téma elméleti hátterét tártam fel, majd ezt követően részletesenbemutattam, hogy hogyan jelenik meg a beszerzés a vállalaton belül. Cégismertetővel kezdtem,majd elmagyaráztam, hogy hogyan néz ki a kategóriamenedzsment a gyakorlatban a cégpéldáján keresztül. A beszerzésnél nagyon fontos a választék kialakítása, ezért azt is részletesenleírtam, hogy ez milyen szempontok figyelembevételével kerül kialakításra. A tenderezésifolyamat is egy gyakran használt módszer a cégnél, így azt is ismertettem. A cégmultinacionalitása szempontjából elengedhetetlen volt megemlíteni a központi megrendeléseket,illetve, hogy milyen ezek létrehozásának folyamata a cégen belül. A beszerzési osztályon a kertosztályon dolgozom, így betekintést nyertem a szezonális beszerzés nehézségeibe, így ezeket isbemutattam. Fontosnak tartom egy ekkora cégnél, hogy a központ különböző osztályai együttdolgozzanak, így interjúkat készítettem a különböző osztályokon egy-egy emberrel, hogymutassák be munkájukat, illetve, hogy miben merül ki a beszerzési osztállyal történő kooperáció.Szakdolgozatomban ezen interjúknak a lényegi részét mutattam be. Fontos volt bemutatnom,hogy melyek azok a szoftverek, amiket a beszerzési osztályon használnak. Ismertettem, hogy haa beszerző szeretne egy új terméket a választékába, akkor az milyen folyamatokon megykeresztül, mire fizikailag is megjelenik az áruházban. Zárásként pedig szó esett arról, hogy milyenadatok alapján vonnak le következtetéseket a vállalat teljesítményére, illetve, hogy hogyanértékelik azokat.Primer kutatásom eredményei is bemutatásra kerültek, melyeket három kategóriára bontottamfel, melyek a kommunikáció, az informatikai háttér, illetve a cég legproblémásabb beszerzésifolyamatának, az árváltozási folyamatnak az optimalizálása. A kommunikáció részben szó esett aszállítókkal történő kommunikációról, melynek fejlesztésére a tárgyalástechnikai tréningmegszervezését javasoltam. Említésre került az áruházak és a beszerzési osztály közöttikommunikáció is, melynek az alapja a jelenlegi Emailverteiler megoldás, amely helyett egy újplatform létrehozását javasoltam. A kitöltők sok kifejtős kérdésnél sérelmezték a Corporate(német beszerzés) és a lokális beszerzés közötti kommunikáció hiányát, így annak akommunikációnak a fejlesztésére is javaslatot tettem.Kérdőívem rávilágított, hogy mindenki lassúnak tartja a jelenlegi szoftvereket, illetve, hogy túl sokszoftvert használnak a munkavégzés során. Erre a problémra egy integrált rendszer létrehozásátjavasoltam, melyet a kollégák is hasznosnak találtak. Végezetül pedig bemutattam a beszerzésendolgozók szerint legproblémásabb beszerzési folyamatnak, az árváltozásnak a folyamatát, majdjavaslatot tettem a folyamat lerövidítésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árubeszerzés, beszerzés, folyamatfejlesztés, kategória menedzsment, vállalati beszerzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:35
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet