A vezető, mint a fejlődés katalizátora egy multinacionális nagyvállalat esernyője alatt

Lakatos Gabriella (2023) A vezető, mint a fejlődés katalizátora egy multinacionális nagyvállalat esernyője alatt. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of LakatosGabriella_TJLIIH_GM_Szakdolgozat.pdf] PDF
LakatosGabriella_TJLIIH_GM_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of LakatosGabriella_TJLLIIH_GM_Szakdolgozati összefoglalás.pdf] PDF
LakatosGabriella_TJLLIIH_GM_Szakdolgozati összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (215kB)
[thumbnail of Lakatos Gabriella_bírálat_GM_FLK.pdf] PDF
Lakatos Gabriella_bírálat_GM_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (181kB)
[thumbnail of Külső konzulens értékelése_Frank Emese.pdf] PDF
Külső konzulens értékelése_Frank Emese.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (598kB)

Absztrakt (kivonat)

A multinacionális nagyvállalatok mindennapjait alapjaiban változtatja meg a technológiai fejlődés sosem látott üteme. A meglévő készségek erősítése és újak gyors elsajátítása még kritikusabb fontosságúvá vált. Új készségek megszerzése egyéni motiváció mentén is lehetséges, ám egy tapasztalt vezető szerepe elengedhetetlen, hogy utat mutasson dolgozóinak, hogy azok mibe fektessék idejüket és energiájukat: képesek legyenek a ma és a holnap elvárásainak is megfelelni. Kutatásom során arra keresem a választ, hogy "Mi a szerepe a vezetőnek abban, hogy csapata tagjait fejlessze?" A tudást, az ahhoz vezető tanulási folyamaton keresztül közelítem, és kitérek napjaink tendenciájára, a felnőttkori tanulás általánosabbá válására. Arra keresem a választ, hogy miért érdemes a klasszikus oktatási formákon túl, az élethosszig tartó tanulásra összpontosítani. A szervezetnek és vezetőinek a hosszútávon kölcsönösen előnyös munkavállalói készségfejlesztéshez szükséges a motiváció kérdéskörét és az e mögött húzódó pszichológiai folyamatokat is figyelembe venni. A motivált, (új) tudásra és készségekre szert tett munkavállalók egyéni hozzájárulásából ezután szervezeti tudás és „jó-gyakorlat” lehet. Érintem a munkahelyi tanulás és készségfejlesztés eszköztárát és szereplőit, ezen belül a vezető személyét és hozzájárulását alapozom meg hangsúlyosabban. Vizsgálom, hogy a klasszikus vezetői stílusok mellett milyen más új irányzatok szükségesek a munkavállalók tartós elköteleződése érdekében nem csak a szervezet, hanem készségfejlesztés irányában is. Elméleti összefoglalómat a mesterséges intelligencia témakörében történő rövid elmerüléssel zárom. Primer adatgyűjtésem egy globális nagyvállalat hazai egységénél történő vezetői és munkavállalói interjúk során valósult meg. A megkérdezettek egyéni valóság-percepcióinak összegzésével egy reális és átfogó kép alkotható meg arról, hogy a vizsgált vállalatnál milyen készségfejlesztési és fejlődési lehetőség vannak, valamint, hogy ebben a vezető szerepe katalizátor (folyamatgyorsító) jellegű.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fejlődés, jövő, készségfejlesztés, motiváció, nagyvállalat, vezető
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:35
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet