A hazai profitorientált zenei fesztiválok digitális marketing kommunikációs stratégiái

Zsiros Botond (2023) A hazai profitorientált zenei fesztiválok digitális marketing kommunikációs stratégiái. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Zsiros_Botond_THWBY4.pdf] PDF
Zsiros_Botond_THWBY4.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Zsiros_Botond.pdf] PDF
BA_O_Zsiros_Botond.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (744kB)
[thumbnail of Zsiros Botond.pdf] PDF
Zsiros Botond.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (165kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat-2021-szeptembertol-külső konzulens részére-PKR.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat-2021-szeptembertol-külső konzulens részére-PKR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglalás Ebben a szakdolgozatban a fő kutatási kérdés amire a választ keresem az az, hogy milyen digitális kommunikációs marketingstratégiákat alkalmaz a Balaton Sound fesztivál, és melyek ezek közül a leginkább hatásosak? A kutatási kérdés mellet pár hipotézist is megvizsgálok. Az első hipotézisem arra irányul, hogy az online jegyértékesítés és a promóciós kampányok mennyire járulnak hozzá a fesztiválok látogatottságához és sikerességéhez. A második hipotézis azt sugallja, hogy az influenszer marketing és a közösségi média kulcsszerepet játszik a fesztiválmarketingben, különösen a fiatalabb generációk megszólításában. Végül a harmadik hipotézis, amit felülvizsgálok, hogy valóban igaz-e, hogy a fesztiválok egyre inkább a digitális és hibrid stratégiák felé fordulnak a válságok és változó körülmények kezelése érdekében. A második fejezetben a szakdolgozatom struktúrája a digitális kommunikációs marketingstratégiák alapjaival foglalkozik. Először, alfejezetek segítségével ismertetem a digitális marketing kommunikáció fogalmát és lényegét, hogy az alapokkal kezdjünk. Ezután egy másik alfejezetben bemutatok néhány általam választott digitális marketing eszközt és platformot, kifejtve azok működését és jelentőségét a zenei fesztiválok szempontjából. A második fejezet végén kifejtem az online marketing szerepét a hazai profitorientált zenei fesztiválok promóciójában. Ezáltal teljes képet adok az alapokról, ami előkészíti a terepet a későbbi, részletesebb elemzésekhez, és segít abban, hogy minden aspektus világos és érthető legyen. A szakdolgozatom harmadik fejezetében két részre bontva fókuszálok a fesztiválok online digitális marketing kommunikációs stratégiáira. Az első részben a zenei fesztiválok online jelenlétét és stratégiáit vizsgálom. További alfejezetben elemzem az online jegyértékesítési és promóciós stratégiák hatékonyságát, kiemelve az előnyöket, és részletezem az early bird és VIP jegyek fontosságát, illetve, hogy mitől van olyan nagy hatásuk a közönségre a jegyvásárlással kapcsolatban A következő alrészben a közösségi média befolyását elemzem, különös tekintettel arra, hogy a zenei fesztiválok milyen marketing stratégiákat alkalmaznak a közösségi médiában rejlő lehetőségek kiaknázására. Ezután az influenszer marketing és a sajtó szerepét vizsgálom a fesztiválmarketing területén. Kielemzem, illetve példákkal bemutatom, hogyan befolyásolják ezek a tényezők a zenei fesztiválok népszerűsítését és a rájuk irányuló figyelmet. Majd végül az első rész zárásaként bemutatom az email marketing szerepét és jelentőségét a zenei fesztiválok életében. Továbbá végig kitérek arra is, hogy ezek a marketingeszközök hogyan segíthetnek a fesztiválok elérhetőségének és láthatóságának növelésében. A második részben pedig a digitális kommunikáció sikerének döntő elemeire összpontosítok, amelyek jelentős hatással vannak a fesztiválok teljesítményére ezen a területen. Ebben a részben bemutatom, hogy miért létfontosságú a vizsgált eszközök és stratégiák alkalmazása. A dolgozat második felében a primer kutatásról lesz szó. Ebben a részben a Balaton Sound fesztivál digitális marketing kommunikációs stratégiáinak hatásainak a mértékét vizsgálom a közönségre. Bemutatom az adatgyűjtés célját, ismertetem az adatgyűjtés folyamatát és módszerét, illetve az eredmények segítségével felülvizsgálom a hipotéziseket és válaszokat keresek a fő kutatási kérdésre. Az eredményeket a kérdőívben lévő logikai ív és szakaszok alapján elemzem. Továbbá kapcsolatokat keresek a szekunder és primer kutatásomban, így össze kötve a kettőt a jobb megérthetőség érdekében. A hatodik és befejező fejezetben részletesen összefoglalom a kutatásom során elért legfontosabb eredményeket. Választ adok a kutatás alapkérdéseire, és kiemelem azokat a kulcsfontosságú tanulságokat, amelyek segíthetik a jövőbeli fesztiválok és hasonló rendezvények sikeresebb marketingstratégiáinak kidolgozását. Ezzel zárom le a dolgozatomat, összekötve a kutatás minden szegmensét egy átfogó összefoglalással.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális, fesztivál, hatás, hazai, kommunikáció, marketing, stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:35
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet