Az onboarding hatása a munkahelyi elköteleződésre üzleti tanácsadó cégeknél

Nagy Boglárka (2023) Az onboarding hatása a munkahelyi elköteleződésre üzleti tanácsadó cégeknél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nagy_Boglárka_I1M636 (5).pdf] PDF
Nagy_Boglárka_I1M636 (5).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Nagy_Boglárka.pdf] PDF
BA_O_Nagy_Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (341kB)
[thumbnail of BA_B_Nagy_Boglárka_biralat_FCS.pdf] PDF
BA_B_Nagy_Boglárka_biralat_FCS.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (178kB)
[thumbnail of Nagy Boglárka.pdf] PDF
Nagy Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (159kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom témájának igyekeztem olyan területet választani, ami nem csak szorosan kapcsolódik emberi erőforrások szakirányú tanulmányaimhoz, hanem azon belül az én érdeklődési körömbe is beletartozik. Ennek eredményeként lett a dolgozatom középpontja az alkalmazotti elkötelezettség és az onboarding kapcsolata. Hogy miért ezt a témát választottam? Úgy gondolom, hogy mint leendő HR szakembernek nagyon fontos tisztában lennem a szakterületem legaktuálisabb problémáival. Az alkalmazotti elkötelezettség a munkaerő megtartásának kulcsfontosságú tényezője, és egyre nagyobb kihívást jelent a munkáltatók számára. Az elkötelezettség fogalmi körét az egyének kötődésének és lojalitásának folyamatával lehet definiálni egy adott szervezet iránt. Allen és Mayer (1990) alkalmazotti elkötelezettségnek háromkomponensű modellje az affektív, folytonos és normatív elkötelezettséget különbözteti meg. Az affektív elkötelezettség az érzelmi kötődést jelenti, míg a folytonos elkötelezettség az anyagi és egyéb ráfordításokból adódó kötődést, és a normatív elkötelezettség a társadalmi normák miatti kötődést jelenti. Az elkötelezettség erősítése és fenntartása fontos a munkavállalók megtartása szempontjából. Az onboarding a munkavállalók integrációját segítő programok összessége, amelyek segítenek az új munkavállalók beilleszkedésében a szervezetbe. Az onboarding programok lehetnek személyes vagy online módszerek, és a céljuk az új munkavállalók gyors és hatékony beilleszkedésének elősegítése a munkahelyen. Úgy gondolom az onboarding programok hatékonysága és hatása az elkötelezettségre egy olyan téma, amelyben bőven akad még kutatni való tekintve, hogy az onboarding szó maga is egy angolszász kifejezés és a két fogalom kapcsolatának vizsgálata is viszonylag újkeletű dolognak számít. Szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy 2023-ban milyen kihívásokkal néz szembe a HR az onboarding és orientációs programok során, mennyire elégedettek a munkavállalók ezzel a folyamattal (közvetlen a belépésüket követően és jóval utána) és mennyire határozza ez meg az új belépők későbbi elkötelezettségét a szervezet iránt, vagyis mennyire voltak hatékonyak a különböző programok. Ez a kutatás tehát segíthet a HR szakembereknek jobban megérteni az onboarding és az alkalmazotti elkötelezettség közötti kapcsolatot, valamint javaslatokat adni a hatékonyabb onboarding programok kidolgozására. Ezenkívül a kutatás eredményei hozzájárulhatnak a munkaerőpiaci kihívások megoldásához, amelyekkel a vállalatok napjainkban szembesülnek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alkalmazotti, elkötelezettség, onboarding, tanácsadó, üzleti
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet