Márton Enikő (2023) MOL Nyrt. E-mobilitás szolgáltatás költségelszámolási rendszere, teljesítménymérése. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Márton_Enikő_OTIWTA.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 12.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (41kB) |
|
PDF
BA_O_Márton_Enikő.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 12.. Download (155kB) |
|
PDF
Márton_Enikő bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (368kB) |
|
PDF
BA_B_Márton_Enikő.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (192kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témája a MOL Nyrt E-mobilitás szolgáltatás költségelszámolási rendszere, teljesítménymérése. Bemutatom a tevékenység piaci helyzetét, ismertetem a vezetői számviteli rendszerének felépítését, elemzem a tevékenység eredményét. Megvizsgálom, hogy a vezetői számviteli rendszerének felépítése, illetve a költségelszámolási rendszere megfelel-e a törvényi előírásoknak, a számvitel logikájának, a controlling szemléletmódjának.Az első részben a MOL Nyrt.-t mutatom be általánosságban, mivel az ország legnagyobb vállalatáról van szó, mely számos területen érdekelt, így egyéb tevékenységeit nagyvonalúan említem és csak a dolgozat témájához szorosan kapcsolódó információkat részletezem. A fókuszban az E-mobility, mint egy jövőorientált, felelős vállalat hosszú távú stratégiájának része, a környezettudatos alternatív közlekedési megoldásainak egyike áll.Egy töltőpont telepítése hosszútávú beruházás, jelentős erőforrásokat igényel, melyek megtérülése, illetve a fedezeti pont elérése időigényes, így szükségesnek érzem megvizsgálni a vállalkozás jövedelemteremtő képességét. A jövedelmezőség vizsgálatához szükséges elmélet áttekintése után árbevétel arányos és tőkearányos jövedelmezőségi mutatókat számolok, majd értelmezem az eredményeket.A második részben piaci kitekintést teszek az elektromos autók és töltőpontok helyzetével kapcsolatban. Összegyűjtöm a leggyakoribb érveket és ellenérveket az elektromos autók használatáról, a fogyasztói igényeket a töltőpontokkal kapcsolatban, melyekhez különböző szervezetek által végzett fogyasztói felmérések adatait használom. Áttekintem a töltőpontok üzemeltetésével kapcsolatos főbb törvényeket, jogszabályokat. Az elérhető információk alapján ismertetem a három legnagyobb piaci szereplő által alkalmazott fogyasztói árakat.A harmadik részben áttekintem a téma elméleti hátterét, definiálom a felmerülő fogalmakat controlling és vezetői számvitel bontásban.Az utolsó részben ismertetem a tevékenység vezetői számviteli rendszerének felépítését, a havi zárlati feladatokat és a beszámolókészítés folyamatát. Majd elvégzek egy bázis-tárgy összehasonlító eredményelemzést, melynél az abszolút eltérések módszerét, megoszlási és dinamikus viszonyszámokat alkalmazok. Végül megvizsgálom az árváltozás, volumenváltozás, közvetlen és közvetett költség csökkentésének az eredményre gyakorolt hatását, kiszámítom az eredményre ható főbb tényezők nyereségérzékenységi szorzóit. Az elemzésekhez vállalati belső adatokat használok.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | controlling, eredményelemzés, költségelszámolás, teljesítménymérés, vezetői számvitel |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |