Papp Lilla (2023) A Compocity értékesítésének és ügyfélmenedzsmentjének kapcsolata. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Papp_Lilla_TF4EEG_2023_december_záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (869kB) |
|
PDF
Záró_Dolgozati_Összefoglalás_2023_TF4EEG.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (209kB) |
|
PDF
Záródolgozati értékelőlap_20231210_0001.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Papp_Lilla_FOSZK_zarodolgozat-biralat-2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (163kB) |
Absztrakt (kivonat)
Adolgozatomat képező szakmai szakmai gyakorlati beszámolóm és záró dolgozatom függetlenül készült egymástól, ugyanis a gyakorlati helyem rendelkezésére álló forrásai korlátozottak voltak a számomra. A bank nem engedélyezett semmilyen belső információ- (kollégák interjúztatását) és anyagok- (PPT-k, belső szabályzatok) kiadását. A beszámoló leírtakat a szakmai gyakorlat és záródolgozat feltételeként írhattam meg. A 15 hetes szakmai gyakorlatomat az OTP Bank Nyrt. vállalatnál, azon belül is a dunántúli régiójába tartozó dorogi bankfiókban töltöttem. A beszámolóm elsősorban a bank külső adottságaira, szolgáltatásaira fektettem hangsúlyt. Ezen belül kifejtésre került, hogy a dorogi fiók dolgozói külön-külön milyen típusú ügyekkel foglalkoznak nap mint nap, azaz munkavégzésük rendeltetését. Továbbá, hogy a fiókba betérve milyen szolgáltatásokat tudnak igénybe venni a banki ügyfelek. A továbbiakban részletes kifejtésre kerül a gyakorlat során elvégzett feladatok közül említésre méltó kettő feladatkör. Elsőként a KBOI Client (Jet-Flow) rendszerben folytatott munkálataimról és sikereimről számoltam be. Az OTP bank hétköznapjaiban a KBOI Client (más néven is ismert Jet-Flow) rendszer segíti a banki dolgozók gyors és zökkenőmentes munkavégzését. A gyakorlatom alatt ebben a rendszeren keresztül végeztem munkálataimat. Elsősorban új lakossági és vállalkozói számlákat vonalkódozását és annak rögzítését végeztem, de akadt olyan feladat is, amikor az irattári dobozolás során volt erre szükségem. A szakmai gyakorlatom ideje alatt, kaptam egy olyan – először kihívásnak tűnő – feladatot, ahol egy személy aktáját kellett az irattár egyik dobozából előkeresnem. Először aggódtam, hogy átkell néznem több tucat dobozt, amelyek akár ezres nagyságban is tartalmazhatnak dokumentumot. Kis töprengés után rájöttem, hogy a KBOI rendszeren keresztül egy számlaszámmal alapján pillanatok alatt elvégezhető a feladat. A kolléganőmtől elkértem az ügyfél számlaszámát és perceken belül már kezemben is volt a keresett iratanyag. Másodlagosan pedig alkalmam nyílt egy kéthetes periódusban besegíteni az OTP Banknak egészségpénzári nyilatkozatok kitöltésében, ahol az esztergomi Suzuki Gyár dolgozói váltak az egészségpénztár tagjaivá. Az itt töltött periódusban olyan tapasztalatokat és ismereteket szereztem, amellyel jobban átláthattam, hogy egy helyszíni ügyintézés milyen folyamatokon megy végbe és ezzel mivel segíti hozzá a bankot ügyfélnövekedésében. Záródolgozati részem témája a Compocity értékesítésének és ügyfélmenedzsmentjének kapcsolata. Témaválasztásom legfőbb indíttatása volt, hogy szeretnék jobban belelátni egy olyan hazai vállalkozás működésébe, amely a ma már egyre népszerűbb témában, a fenntarthatóság körül mozog. Úgy véltem, hogy számomra ez egy nagyszerű lehetőség arra, hogy az egyetemi tanulmányaim során elsajátított elméleti tudást, kutatómunka segítségével egy vállalati esettanulmány keretein belül szemléltetni tudjam. Valamint nagyon foglalkoztatott az értékesít témáján belül, hogy hogyan is működik egy olyan startup szervezet, akik vállalkozásoknak értékesítik komplex szolgáltatásukat, azaz a B2B értékesítési módszer szerint működnek. A dolgozatomban elsőként elméleti ismeret tekintetében kezdtem meg fogalmazásomat. Megemlítettem az ESG rendszerét, amelyen sok olyan vállalat működik, akik a fenntarthatósági célokért küzdenek. Természetesen a B2B értékesítés felvezetését sem hagytam ki dolgozatomból. A továbbiakban a Compocity értékesítésének folyamatait mutattam be elméleti vonatkozással. Előként a szolgáltatás tervezés és megvalósítás került kiemelésre hiszen ennek alapos és kidolgozottsága megalapozza a jól működő szolgáltatási rendszert. A tervezést követően magáról a szolgáltatási csomagról készítettem elemzést. Végezetül egy egymásra épülő folyamatot (vásárlói döntés folyamatot; potenciális ügyfél és szolgáltató nagy találkozását; üzletkötéshez vezető utat) szedtem darabjaira és külön végeztem hozzájuk kutatást. Magáról a CompoBotról is szerettem volna bemutatást készíteni, valamint, hogy ennek teljes szolgáltatási költségének elemzéséről. Bezárólag a startup vállalkozás ügyfélmenedzsmentje került bemutatásra. Végezetül konklúziót vontam le a záró dolgozatomban leírtakról és kifejtettem személyes véleményemet a Compocity működését illetően és javaslatot tettem további fejlesztések szempontjából.Összességében nagy örömmel tölt el, hogy egy ilyen fiatal hazai start up vállalkozásról készíthettem tanulmányaimat záró dolgozatomat. Lehetőségem nyílt gyakorlati oldalról bele látni egy értékesítési folyamatba amelynek keretein belül az egyetemi féléveim elsajátított elméleti tudással eltudtam készíteni záródolgozatomat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | B2B értékesítés, értékesítés, komplex szolgáltatások, startup, ügyfélkapcsolati menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |