Schottner Hajnalka (2023) Sikeres vezetői készségek és stílusok a generációk tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Schottner_Hajnalka_JU6IPN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (966kB) |
|
PDF
BA_O_Schottner_Hajnalka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (274kB) |
|
PDF
Schottner Hajnalka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (209kB) |
|
PDF
BA_B_Schottner_Hajnalka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
ÖSSZEFOGLALÁS Dolgozatomat a vezetői stílusokról és készségekről írtam, figyelembe véve a generációs élményeket, tapasztalatokat. Azért esett erre a témára a választásom, mert a vezető személye minden egyes munkakörben meghatározó tud lenni. Egy vezető hatással tud lenni a munkafolyamatok és a munkahelyi légkörre egyaránt. Épp ezért különösen fontos, hogy megismerjük a vezetői stílusokat. Szakirodalmi részben legelőször a sikeres vezető ismérveit mutattam be mind ezekután a vezetői stílusokat vettem sorra. Szót ejtettem többek között a személyiségközpontú és a döntésközpontú stílusokról is. Igyekeztem mások által elvégzett kutatásokat is bemutatni, illetve érzékeltetni, hogy milyen különbségek van vezetői attitűdök között. Kutatásomat kvantitatív módszerekkel végeztem el. Kérdőívet készítettem el, amelyben öt általános demográfiai kérdést és 13 szakmai kérdést tettem fel. A kérdőívterjesztése során a nem véletlenszerű módszert alkalmaztam és azon belül is a kényelmi és a hólabda mintavételi eljárást. Kérdések között voltak feleletválasztós kérdések, rangsoroló kérdés és skála kérdések is. A kitöltők száma eléri a 123 főt, azonban a válaszadók között a generációk aránya nem egyenlő mértékben oszlik el. Eredmények elemzése során számos fontos információt sikerült megszereznem. Leginkább preferált vezetői tulajdonságok a határozottság, jó konfliktuskezelés, munkavégzés utáni visszajelzés, rugalmasság, valamint a nagymértékű szaktudás. Számos érdekes információ is kijött kutatásom során, mint például a kitöltők 46,3 %-nak fontos, hogy vezetője idősebb legyen nála. Vezetői stílusokat tekintve a kitöltők 71,5 %-a demokratikus stílust jelölte meg, értelemszerűen ők a későbbiekben is úgy nyilatkoztak, hogy vezetőjük figyelembe veszi véleményüket és a sikeres munkavégzés után részesülnek dicséretben. Kutatási kérdéseim többek között arra vonatkoztak, hogy vajon a Z generációra jellemzőbb leginkább, hogy akár még munkahelyet is váltanak egy rossz vezető miatt? Illetve, hogy tényleg a baby boomer generáció az, aki leginkább a vezető döntése szerint cselekszik? Az első kutatási kérdésem válaszai alapján kiderült, hogy arányaiban nézve ez inkább az Y generációra jellemző. A második kérdésemre is vártnál más eredmény jött ki. A baby boomer generáció kitöltőinek nyilatkozata alapján ők minden esetben vagy legalábbis az őket érintő ügyekben mindig jelzik meglátásaikat. Ezzel ellentétben leginkább a Z generáció cselekszik a vezető döntése szerint, azonban az ő esetükben is magas azon emberek aránya, akik jelzik véleményüket. Úgy vélem dolgozatom nagyon jó alapjaannak, hogy minél jobban megértsük a vezető-beosztott közötti kapcsolatot, továbbá fontos lehet további kutatásokban, mint például, hogy a munkavállalók miért beszélnek nehezen a negatív élményekről, bánásmódról a vezetőjükkel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | munkaerő, vezetési stílus(ok), vezetői döntés(ek), vezetői értékelés, vezetői készség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:33 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |