Seres Marcell (2023) Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Seres_Marcell_FSGL39.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Seres Marcell.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (235kB) |
|
PDF
Seres Marcell.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (160kB) |
|
PDF
BA_B_Seres_Marcell.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (475kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom fő témája a Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére. A dolgozat célja az volt, hogy megvizsgáljam, hogy milyen hatást gyakorolt a Volkswagen piaci helyzetére a 2015-ben kirobbant Dieselgate néven ismerté vált botrány. A kutatás során a Volkswagen üzleti helyzetét több módszertant is használtam. Először STEEP analízissel megvizsgáltam a Volkswagen külső környezetét mivel a Volkswagennek számos környezeti tényezőt meg kell vizsgálnia a stratégiájának kialakításához. Ez után a Porter 5 erő modellen keresztül néztem az iparági környezetét. Az autógyártás iparági környezete nagyon összetett és erősen versengő piac, emiatt nagyon fontos megérteni a piac helyzetét ahhoz, hogy megértsük a Volkswagen stratégiai döntéseit. Végül SWOT analízisben vizsgáltam a Volkswagen csoport működési környezetét. A SWOT elemzés elengedhetetlen ahhoz, hogy átlátható és reális képet lássunk a Volkswagenről. Ezeket követően vizsgáltam a dieselbotrány követkézmenyeit a cégre és tényleges hatását a piaci helyzetükre. Magas büntetések és a manipulált autók visszavásárlási költségeit megérezte a Volkswagen, de az eladásaik nem változtak számottevően Kérdőívemet a nagykorú, jogosítvánnyal rendelkező csoport töltötte férfiak és nők egyaránt. A kérdőív főként az autóhasználati szokásaikról, autóvásárlásukat befolyásoló tényezőkről és a dieselbotrány hatását az ő és a környezetük életére. Kiderült, hogy a legtöbbeknél napi használatban van az autójuk. A leginkább önerőn alapulva vásárolnának autót, főként hagyományos belső égésű motorral rendelkező modelleket. A dieselbotrány pedig nem volt sem rájuk sem környezetükre nem volt hatással. Továbbá hasonló botrány kitörése esetén csak kevesen hagynák ott az adott márkát, de a cégcsoporton belül maradnának. A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a botrány ellenére a Volkswagen továbbra is a piac második legnagyobb szereplője és az eladásaikra semmilyen hatással nem volt. A hírnevét a villany autókba fektetett energiával próbálják visszanyerni. Továbbá a cégcsoportban sok márka jelen van, amik egymás versenytársaik. Bármennyire nagy a portfoliója, ez egy adott árkategóriára igaz csak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, botrány, üzleti elemzés, üzleti helyzet, Volkswagen |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:33 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:33 |
Actions (login required)
Tétel nézet |