Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére

Seres Marcell (2023) Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Seres_Marcell_FSGL39.pdf] PDF
Seres_Marcell_FSGL39.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Seres Marcell.pdf] PDF
BA_O_Seres Marcell.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (235kB)
[thumbnail of Seres Marcell.pdf] PDF
Seres Marcell.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (160kB)
[thumbnail of BA_B_Seres_Marcell.pdf] PDF
BA_B_Seres_Marcell.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (475kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő témája a Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére. A dolgozat célja az volt, hogy megvizsgáljam, hogy milyen hatást gyakorolt a Volkswagen piaci helyzetére a 2015-ben kirobbant Dieselgate néven ismerté vált botrány. A kutatás során a Volkswagen üzleti helyzetét több módszertant is használtam. Először STEEP analízissel megvizsgáltam a Volkswagen külső környezetét mivel a Volkswagennek számos környezeti tényezőt meg kell vizsgálnia a stratégiájának kialakításához. Ez után a Porter 5 erő modellen keresztül néztem az iparági környezetét. Az autógyártás iparági környezete nagyon összetett és erősen versengő piac, emiatt nagyon fontos megérteni a piac helyzetét ahhoz, hogy megértsük a Volkswagen stratégiai döntéseit. Végül SWOT analízisben vizsgáltam a Volkswagen csoport működési környezetét. A SWOT elemzés elengedhetetlen ahhoz, hogy átlátható és reális képet lássunk a Volkswagenről. Ezeket követően vizsgáltam a dieselbotrány követkézmenyeit a cégre és tényleges hatását a piaci helyzetükre. Magas büntetések és a manipulált autók visszavásárlási költségeit megérezte a Volkswagen, de az eladásaik nem változtak számottevően Kérdőívemet a nagykorú, jogosítvánnyal rendelkező csoport töltötte férfiak és nők egyaránt. A kérdőív főként az autóhasználati szokásaikról, autóvásárlásukat befolyásoló tényezőkről és a dieselbotrány hatását az ő és a környezetük életére. Kiderült, hogy a legtöbbeknél napi használatban van az autójuk. A leginkább önerőn alapulva vásárolnának autót, főként hagyományos belső égésű motorral rendelkező modelleket. A dieselbotrány pedig nem volt sem rájuk sem környezetükre nem volt hatással. Továbbá hasonló botrány kitörése esetén csak kevesen hagynák ott az adott márkát, de a cégcsoporton belül maradnának. A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a botrány ellenére a Volkswagen továbbra is a piac második legnagyobb szereplője és az eladásaikra semmilyen hatással nem volt. A hírnevét a villany autókba fektetett energiával próbálják visszanyerni. Továbbá a cégcsoportban sok márka jelen van, amik egymás versenytársaik. Bármennyire nagy a portfoliója, ez egy adott árkategóriára igaz csak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, botrány, üzleti elemzés, üzleti helyzet, Volkswagen
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet