Trexler Márk (2023) AI kihívásai és megoldásai a HRM-ben egy hazai független médiavállalat példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Trexler_Márk_JI0BMI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (618kB) |
|
PDF
Trexler_Márk_JI0BMI_összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (227kB) |
|
PDF
Trexler_Márk.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (204kB) |
|
PDF
BA_O_Trexler_Márk.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (82kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja a humán erőforrás-menedzsment (HRM) területén a mesterséges intelligencia (AI) és a HR technológiák (HRTECH) bevezetésének vizsgálata, kifejezetten a médiaiparban tapasztalható kihívásokra fókuszálva. A kutatás általános HR áttekintéssel kezdődik, majd részletesen bemutatja az új kihívásokat a médiaiparban, a munkavállalói készségeket és az AI technológia szerepét a HRM folyamatokban. A kutatás kvalitatív módszertant alkalmaz, bemutatva egy SWOT elemzést, amely a vállalat HRM-nek erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit részletezi. A SWOT elemzés eredményei alapján a vállalatnak számos pozitívummal rendelkezik, mint például a vezetőség aktív részvétele az IKT fejlődésében, magas szintű technológiai eszközökkel való rendelkezése, és tervek az AI bevezetésére. Ugyanakkor gyengeségek is felmerülnek, mint például az összeszokott munkakörnyezet és a munkatársak technológiai fejlesztése iránti alacsony motiváció. A kutatásból kiderül, hogy a vállalatnak számos lehetősége van az IKT és AI bevezetésére, például az automatizált riportolási rendszerek és az online teljesítményértékelési rendszerek bevezetése révén. Ugyanakkor veszélyek is rejlenek, például a munkavállalók ellenállása az AI bevezetése ellen, és a HR munkatársak készségének hiánya. A kutatás végén konkrét javaslatokat fogalmazok meg a vállalatnak a további lépésekhez, például technológiai kultúra fejlesztése, IKT bevezetése a HR területén, munkatársi képzés és fejlesztés, valamint hatékony kommunikáció és támogatás biztosítása. Ezen túlmenően, a kutatás három konkrét célt és projektet is megfogalmaz az AI és HRTECH alkalmazásával, például az onboarding folyamat fejlesztése és egy tudástár chatbot létrehozása. Összességében a szakdolgozat hangsúlyozza, hogy a vállalatnak egyensúlyozottan kell kezelnie erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit az AI és HRTECH bevezetése során, és a kutatás eredményeit felhasználva hatékonyan navigálnia kell a változásokkal járó folyamatokban a HRM területén.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, digitális média, HR, mesterséges intelligencia, média |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:32 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |