Az adatok és az adatvizualizáció szerepe a marketing döntéshozatalban

Tóth Péter (2023) Az adatok és az adatvizualizáció szerepe a marketing döntéshozatalban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZAKDOLGOZATI ÖSSZEFOGLALÁS.pdf] PDF
SZAKDOLGOZATI ÖSSZEFOGLALÁS.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (204kB)
[thumbnail of Alapkepzes_biralat_Toth_Peter.pdf] PDF
Alapkepzes_biralat_Toth_Peter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (189kB)
[thumbnail of biralat.pdf] PDF
biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A gyorsan változó digitális világban nagyon fontos szerepe van az adatoknak és az adatvizualizációnak a döntéshozatalban. Ez az online marketing területen sincs máshogy. Az adatvezérelt marketing megvalósítása piaci előny lehet, főként az online térben tevékenykedő vállalatok számára, mint az iGaming szervezetek.A dolgozat célja a vállalatok számára rendelkezésre álló adatok, adatbázisok, adatvizualizációs eszközök, illetve az adatot érintő infrastruktúra és eszközök bemutatása, az ezekből nyert információ felhasználása az online marketinget érintő döntéshozatalban, adatvezérelt marketing feltételrendszerének és aktualitásának vizsgálata.Dolgozatom egy része szakirodalom feldolgozásra épül az adat, információ, adatelemzés, adatvizualizáció és online marketing témákban. Először az adat és információ történetét, forgalmat és a digitalizációban betöltött szerepüket dolgoztam ki. A harmadik fejezetben ad adatelemzés és adatvizualizáció alapjait, szabályait és eszközeiről írtam, megemlítve a piacvezető üzleti intelligenciákat, Excelt és ingyenes alternatíváikat. Az online marketing témában bemutatom részletesebben a főbb csatornákat, speciális technikát is megemlítve. Ezután az analitika terület funkcióját és legfontosabb eszközeit járom körül, majd pedig az attribúciós modelleket mutatom be, majd a modellezés fontosságát és példákat. A dolgozat kutatási részét mélyinterjúk adják, amelyeket egy jelentős iGaming piaci szereplőnél készítettem. Az interjúk során arra voltam kíváncsi, hogy mit gondolnak a szakemberek az adat adta lehetőségekről, hogy van jelen az adatelemzés és az adatvizualizáció a mindennapi döntéshozatalban, melyek a legfontosabb kulcs teljesítménymutatók, illetve mennyire használják ki az adatok adta lehetőségeket és mennyire van fontos szerepe az adatnak a szervezet számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Avornicului Mihály Szilárd
Belső
egyetemi docens; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK
Fébó Domonkos
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatvezérelt döntéshozatal, adatvezérelt marketing, Adatvizualizáció, igaming, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:32
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet