A KKV szektor ügyfélélmény vizsgálata a Faktoring szolgáltatással kapcsolatban

Kovács Borbála (2023) A KKV szektor ügyfélélmény vizsgálata a Faktoring szolgáltatással kapcsolatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kovács_Borbála_WAL2Y3.pdf] PDF
Kovács_Borbála_WAL2Y3.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Kovács_Borbála.pdf] PDF
BA_O_Kovács_Borbála.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (155kB)
[thumbnail of KovácsBorbála.pdf] PDF
KovácsBorbála.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)
[thumbnail of BA_B_Kovács_Borbála.pdf] PDF
BA_B_Kovács_Borbála.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája, a Faktoring szolgáltatással kapcsolatos ügyfélélmény vizsgálata a KKV szektor szereplői között. A legfőbb célom, hogy megismerjem az ügyféligényt a Faktoring termék iránt és ez segítséget nyújtson, hogy milyen változtatásokat szükséges eszközölni a termék keresletének felfuttatására, illetve az elégedettség és az ügyfélélmény tovább növelése érdekében. A dolgozat első felében bemutatásra kerül a vizsgált célcsoport meghatározása, jelenlegi helyzete hazai és nemzetközi viszonylatban; a Faktoring szolgáltatás története, jellemzői, működése; végül az ügyfélélmény fogalma és néhány ehhez kapcsolódó szekunder kutatási eredmény. Az elméleti áttekintést követi a saját primer kutatásom eredményei és azok elemzése. A gazdasági piac, ezen belül is a pénzügyi szféra az elmúlt években jelentős átalakuláson esett keresztül. Egyre inkább az ügyfélközpontúság kerül előtrébe és csak másodlagos helyen áll a kínált termék jellege. A bankok sikere egyre inkább a felhasználó elégedettségéhez és hűségéhez köthető, ezért feltétlenül át kell vizsgálniuk az ügyfél teljes életútját és annak minden szakaszát, hogy minél jobban ki tudják szolgálni a fogyasztók igényeit. A faktoring egy olyan finanszírozási forma, amit eredményesen lehet használni, ha minden előnyét kiaknázza a fogyasztói kör. Vannak jó megközelítései és hasznos tulajdonságai, amivel a jövőben egy még keresettebb pénzügyi eszközzé válhat. A kulcstényezője a gyorsaság és ez az, ami a leginkább befolyással van a piaci versenyben való elhelyezkedésben. De a gyorsaság mellett fontos tényező még a rugalmasság is. A faktoring kapcsán azok az intézmények sikeresek, akik megértik az ügyfél különböző pénzügyi igényeit és kielégítő megoldásokat kínálnak számukra. Megállapítható, hogy az ügyfélélmény meghatározó eszköz lett és lesz is a cégek megfelelő működésében. Éppen ezért, szükséges megtalálni a fejlesztendő pontokat és elmozdulni abba az irányba, hogy még jobbá tegyük a kínált terméket és azokat minél inkább ügyfél igényeire szabni, mert csak így válik eredményessé emellett ügyfélorientáltá egy vállalkozás.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, banki finanszírozás, faktoring, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói igények, kis- és középvállalkozás - KKV, kis- és mikrovállalkozások, ügyfélélmény
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:31
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet