A chatbotok hatása a hazai KKV szektor tekintetében

Török Ádám (2023) A chatbotok hatása a hazai KKV szektor tekintetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Török Ádám-Y7V9VP-A Chatbotok hatása a hazai KKV szektor tekintetében.pdf] PDF
Török Ádám-Y7V9VP-A Chatbotok hatása a hazai KKV szektor tekintetében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Török Ádám-Y7V9VP-Szakdolgozati összefoglaló.pdf] PDF
Török Ádám-Y7V9VP-Szakdolgozati összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (310kB)
[thumbnail of Török Ádám Külső konzulens értékelő lap.pdf] PDF
Török Ádám Külső konzulens értékelő lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (177kB)
[thumbnail of Török Ádám bírálat.pdf] PDF
Török Ádám bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (230kB)

Absztrakt (kivonat)

A chatbot technológia gyökerei messzire nyúlnak vissza az időben, ám a vállalatok csak az elmúlt néhány év során kezdték felfedezni és teljes mértékben kihasználni ezen innovatív eszközökben rejlő hatalmas potenciált. A szakdolgozat a chatbotok fejlődését, jelenlegi vállalati alkalmazásait, lehetséges jövőbeli fejlesztéseit és ezen rendszerek a humánerőforrásra, illetve a vállalati gazdaságosságra gyakorolt hatását vizsgálja a magyar kis- és középvállalati szektorban.A kutatás első része az első chatbot rendszerek, mint például az ELIZA és a modern, mesterséges intelligencia által vezérelt modellek, mint a ChatGPT történetét és technológiai fejlődését követi nyomon. Rámutat arra, hogyan formálták a technológiai előrelépések a chatbotok funkcionalitását és alkalmazhatóságát.A kutatás egyik kritikus eleme a chatbotok képességének feltárása az emberi munkaerő bizonyos üzleti funkciókban történő helyettesítésére. A szakdolgozat kiegyensúlyozott nézőpontot nyújt, elismerve a chatbotok hatékonyságát és elérhetőségét, miközben figyelembe veszi korlátaikat a humán intuíciót és empátiát igénylő összetett feladatokban.A primer kutatás, amely szakemberekkel folytatott mélyinterjúk és végfelhasználók válaszai alapján történt, értékes perspektívákat kínál a chatbotok hatékonyságára és felhasználói elfogadására a magyar KKV szektorban. A tanulmány a chatbotok jövőbeli kilátásait is taglalja, hangsúlyozva a folyamatos fejlesztés szükségességét az üzleti folyamatokba való jobb integráció érdekében.Összességében a szakdolgozat jelentős hozzájárulást nyújt a modern vállalkozások által használt chatbotok szerepének megértéséhez, különösen a magyar KKV-k kontextusában. Árnyalt képet nyújt a chatbotok integrációjának előnyeiről és kihívásairól, értékes forrásként szolgálva azoknak a vállalkozásoknak, amelyek fontolgatják e technológia alkalmazását, avagy a meglévő rendszerek fejlesztését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bevételnövelés, chatbotok, digitalizáció, e-business, költségcsökkentés, ügyfélinterakció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Jún. 28. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Jún. 28. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet