Török Ádám (2023) A chatbotok hatása a hazai KKV szektor tekintetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Török Ádám-Y7V9VP-A Chatbotok hatása a hazai KKV szektor tekintetében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Török Ádám-Y7V9VP-Szakdolgozati összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (310kB) |
|
PDF
Török Ádám Külső konzulens értékelő lap.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (177kB) |
|
PDF
Török Ádám bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (230kB) |
Absztrakt (kivonat)
A chatbot technológia gyökerei messzire nyúlnak vissza az időben, ám a vállalatok csak az elmúlt néhány év során kezdték felfedezni és teljes mértékben kihasználni ezen innovatív eszközökben rejlő hatalmas potenciált. A szakdolgozat a chatbotok fejlődését, jelenlegi vállalati alkalmazásait, lehetséges jövőbeli fejlesztéseit és ezen rendszerek a humánerőforrásra, illetve a vállalati gazdaságosságra gyakorolt hatását vizsgálja a magyar kis- és középvállalati szektorban.A kutatás első része az első chatbot rendszerek, mint például az ELIZA és a modern, mesterséges intelligencia által vezérelt modellek, mint a ChatGPT történetét és technológiai fejlődését követi nyomon. Rámutat arra, hogyan formálták a technológiai előrelépések a chatbotok funkcionalitását és alkalmazhatóságát.A kutatás egyik kritikus eleme a chatbotok képességének feltárása az emberi munkaerő bizonyos üzleti funkciókban történő helyettesítésére. A szakdolgozat kiegyensúlyozott nézőpontot nyújt, elismerve a chatbotok hatékonyságát és elérhetőségét, miközben figyelembe veszi korlátaikat a humán intuíciót és empátiát igénylő összetett feladatokban.A primer kutatás, amely szakemberekkel folytatott mélyinterjúk és végfelhasználók válaszai alapján történt, értékes perspektívákat kínál a chatbotok hatékonyságára és felhasználói elfogadására a magyar KKV szektorban. A tanulmány a chatbotok jövőbeli kilátásait is taglalja, hangsúlyozva a folyamatos fejlesztés szükségességét az üzleti folyamatokba való jobb integráció érdekében.Összességében a szakdolgozat jelentős hozzájárulást nyújt a modern vállalkozások által használt chatbotok szerepének megértéséhez, különösen a magyar KKV-k kontextusában. Árnyalt képet nyújt a chatbotok integrációjának előnyeiről és kihívásairól, értékes forrásként szolgálva azoknak a vállalkozásoknak, amelyek fontolgatják e technológia alkalmazását, avagy a meglévő rendszerek fejlesztését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bevételnövelés, chatbotok, digitalizáció, e-business, költségcsökkentés, ügyfélinterakció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Utolsó módosítás: | 2024. Jún. 28. 10:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |